A Radiant II verseny lezárásakor ígértem egy kis szösszenetet minden egyes elfogadott pályáról, amelyet most be fogok pótolni nektek. Mint általában, most sem fogom kímélni az alanyokat, bár az igazat megvallva nincs is miért.Szóval mindenki készüljön fel a kemény kritikára, aki nem bírja az ilyet, az inkább ne is olvassa. NE! Tényleg ne!
FIGYELEM! Az alábbi sorok egy életre elvehetik Ön, és szeretteinek kedvét a pályakészítéstől, ezért csak erős idegzetűeknek ajánlom!
Sokan írták, hogy jó lenne egy olyan szavazási lehetőség is, hogy mind szar. Igazából csak azért nem volt ilyen, mert valószínűleg csak arra érkezett volna szavazat, úgy meg nagyon nem izgalmas a verseny. Nagyon nem fogom szépíteni, egy taliga majomszar nagyobb eséllyel nyert volna a versenyen mint ezek. Sajnos ilyet nem küldtek az email címemre, pedig örültem volna neki. Na de lássuk, mitől annyira fostosak ezek a pályák.
Kezdjük az egyszerűen értékelhetetlen kategóriával, azaz az mp_desert, illetve az mp_frenchmap_v2 által képviselt ún. prefabmapokkal. Mikor megláttam ezeket a mapokat, az arcomat egy WTF?!-el lehetett volna leírni leginkább. Komolyan mondom, mindkét pálya abból áll, hogy rá van b@szva pár prefab, alájuk meg egy kva nagy brush amin földet mintázó textúra van. Ez most komoly? Jó, kicsit túloztam, még voltak a földön modellek is, amik még csak elforgatva sem voltak egymáshoz képest, hogy legalább ne keltsék azt az ismétlődés érzést. Ha már modellek, a frenchmapon voltak egyedibb darabok is. Na jó, a lópöcst egyedi, ki lettek szedve a codutilityről letölthető City Under Siege mapból. Ezek a CoD4-es modellek kb annyira voltak jók, hogy semennyire. Nagyobb lett a map mérete, de semmi több. Ráadásul olyan sötét pálya, mint Petx....őőő.... a Hold másik oldala.
Na de ne ragozzuk tovább, folytatom a sort az 5percmap kategóriával. Ez lenne az mp_fourtower és az mp_the_longest_yard. Az első pálya annyi, hogy van 4 torony. Ismeretlen okokból kifyolólag középen meg egy olyan labirintus, aminek nem hogy értelme nincs (van egy bejárata, ami egyben a kijárat is), de még a leghülyébbek sem tudnak benne eltévedni. Nem is tudom, mit kell ahhoz szívni, hogy valaki ilyeneket készítsen. A longest yard a Quake Arénából lett kimásolva. A pálya tökéletes 1, maximum 2 játékos számára. Quakeben megállná a helyét, de ez tudtommal CoD, annak is a második része. Szóval ez is bukta.
Na lássuk mi jön. Óóó, a kedvencem: mp_kalandpark. Miből is áll a pálya? Fa, pár ház, fa, egy antigravitációs csúszka, még több fa, még egy ház és azt hiszemnem is hagytam ki semmit. Ez a pálya olyan szinten ötlettelen és kaka, hogy arra a magyar nyelvben nem is találtam megfelelő kifejezést. Az oké, hogy szeressük a pörgő-forgó izgő-mozgó játékokat, de ilyenkor van több lehetőség is. Az első, hogy csináljuk meg Disney Landet, mert az legalább nem ennyire kurva monoton, vagy pedig figyelmeztessük a betöltőképernyőn a játékosokat arra, hogy a felső korhatár 9, maximum 10. Mert már az alap ötlet is gáz, nem hogy a megvalósítás.
Az mp_portal egy különös eset, mert az elején még látszik valami tehetség, ami a pálya 9/10-ed részére tökre eltűnt. Jó, legyen 19/20-ad. Mintha a készítő elkezdte volna csinálni a pályát szépen lassan, aztán ránézett az órájára: "Hú bazmeg 1 perc van a határidő lejártáig, húzok párat radiantban, kettőt a farkamon oszt cső." Hiába a rengeteg kicsórt textúra a portal2-ből (amiknek több mint fele nem is volt használva), sajnos nem segít. Bár manapság a zacskó szart is eladják véres hurka néven, de ehhez is fel kell mutatni először valamit.
Jön a játszhatatlan kategória, ahová az mp_lidl-t lehet leginkább sorolni. A pálya nem hogy ronda, de az átlag 333 fps-emből jó ha viszont láttam 50-et. Há mipöcs. Hála a sok-sok és mégtöbb modellnek, csak úgy teleportálgattunk a pályán négyen (mert hogy többen nem igazán voltunk rajta egyszerre). Addig oké, hogy hiper-szuper market, de ezt is meg lehetett volna úgy csinálni, hogy legalább játszani tudjunk rajta. Meg ha már Call of Duty háborús fps meg minden, az lenne a minimum, hogy egy polc el van dőlve. Ehelyett egy steril, monoton, unalmas, elefántdöglesztő környezetet kapunk a képünkbe. Meg modellből a háttér? Technikailag még az mp_park is jobban megállja a helyét, ott legalább meg volt a 999 fps-em. Nekem sajnos korlátozva van az adatforgalmam, így hát utólag visszasírom azt a 15 elvesztegetett megabájtot.
Szándékosan a végére hagytam az mp_castle_aim-ot, ami éppen csak belecsusszant az értékelhető kategóriába. Bár én személyesen rühellem, sőt, nem is látom értelmét a "basszunk be sok embert kicsi helyre" elvre épülő aim pályáknak. Azonban mapper szemszögből ez az egyetlen, amin tényleg meglátszik valamiféle igényesség. Bár a textúrákat sikerült a lehető legszarabban használni, az apróságok, mint pl az oszlopok, egész részletesen ki vannak dolgozva. A nagyobb dolgokról, mint a falakról ez már nem mondható el, pár brushból állnak. Meg azért nem ártott volna azokra a randallverte falakra pár koszos textúra... Meg ha nincs megfelelő textúra, rágugglizol a kosz vagy dirt szóra, lejjebb görgetsz hogy ne a cigányokról készült képeket töltsd le és beteszed codba végül. No de nem rasszizmuskodunk, mert az veszélyes lehet.
Zárószóként ne keseredjetek el, bár okotok az lenne rá, egyszer még készíthettek jobb pályákat is, bár ahhoz még kellene jópár hónap gyakorlás. Összegezve a látott pályákat azt kívánom nektek, dolgozzatok egy napon az Activisionnek, úgy is utálom azt a Kotickot.
Aki egyet ért velem, az lájkoljon!
u.i.: A kép csak arra kellett, hogy felhívjam vele a figyelmet. |
am nekem a castle_aim bejött