
Még az elején szeretném leszögezni a tényt, hogy repülőnek még közelében sem jártam. A pálya egészét a saját fantáziámra bíztam, így senki se lepődjön meg azon, hogy esetleg a szárnyas gép belseje egyáltalán nem hasonlít az eredeti modellekére. A teljes belső tér pontos lemodellezése más okokból sem lett volna kivitelezhető, hisz egy ilyen madár több száz utas szállítására lett tervezve. A több száz utas pedig több száz ülőhelyet jelentene. A pályán összesen 715 model van, ebből 106 scriptelt elem. Bár megszámolni nem fogom, azt hiszem egy reális érték, hogy az összes modelből kb. 400 ülőhely. Ez az irdatlan mennyiségű fotel pedig további problémákat szül. Tegyük fel, hogy minden egyes szék fél fps-be kerül. Ez 200-al kevesebb képkockát jelent másodpercenként, ami gyengébb gépeken játszhatatlanná tenné a pályát. Ilyen körülmények közt pedig értelmetlen lenne egyáltalán nekiállni a projectnek. De szerencsére nem abból a fajtából vagyok, aki megelégszik mindennel. A hosszú fejlesztési idő annak is köszönhető, hogy félúton elkezdtem új dolgokat kitanulni, többek között a portálozást is. A repülőgép formájából adódóan a portálozás nem okozott komolyabb problémákat, minden egyes kabin külön cella. Így visszanyertem az elvesztegetett és oly bűvölettel imádott fps-eket.

A székek sokasága feltárt egy újabb problémát is azonban: a pálya könnyedén monotonná, unalmassá vált volna. Szerencsére a tudatlanságomból adódóan mindent a fantáziámra bíztam, úgyhogy ez nem okozott akkora gondot. De lássuk, mivel is virágoztattam fel az egyhangú kabinokat. Az elsődleges célom az volt, hogy a játékos elkülöníthesse és felismerhesse az egyes kabinokat, ugyanakkor a pálya megtartsa az utasszállíttó jellegét. A gépen 3 konferenciaterem és 2 büfé is megtalálható, mindemellett fellelhető 1-1 mosdó is a lazulni vágyó embereknek. Természetesen nem maradhat ki a takarító szertár sem, hisz enélkül nem is lenne airbus az airbus. A repülő két szintje közt lépcsőkön, valamint egy lifttel lehet közlekedni. Talán ez így elsőre nem hat soknak, de higgyétek el, épp amikor megunnánk a sok széket, akkor jön valami új. Ha már szék, itt egyben szeretném felhozni a pálya legnagyobb hibáját. Sajnos egyik utasszállíttót sem arra tervezték, hogy szövetségesek és tengelyhatalmak háborút vívjanak benne, így a hely nagyon szűkös. Valószínűleg sokszor lesz olyan eset, amikor elakadunk egy székben, csomagban vagy kajáskocsiban (ennek nem tudom a hivatalos megnevezését :D). Megszokható, de azért idegesítő.

A modern kinézet mellett megpróbáltam más apróságokat is bevetni, amik tovább növelik vagy éppen csökkentik a pálya értékét. A bemutató elején említettem 106 darab script modelt. Ehhez még hozzájön 77 brushmodel is, csak hogy teljes legyen a kép. Kicsit igazodva a mai játékokhoz, kis interaktivitást vittem a játékba, már ahogy tudtam a CoD2-n belül. A scriptek nagy részét a törhető borosüvegek adják, de akik nem szeretnék látni a tv-k képernyőin a nevem, pár lövéssel azt is eltüntethetik. Külön szeretném kiemelni a gép farában működő liftet, hiszen az első komolyabb scriptemet tudhatom benne. A profibbak most valószínűleg ki fognak nevetni, de egy teljes napot pazaroltam a script tökéletesítésére, de meg is lett a fáradozás eredménye, a liftet nem lehet bugolni, legalábbis eddig nem sikerült. A kódot bizonyára jobban is meg lehetett volna írni, de a jelenlegi tudásomból ennyire tellett. A lényeg, hogy úgy működik, ahogy szerettem volna.

A bemutatóm egy újabb számadattal szeretném lezárni, mégpedig a .bsp fájl méretével. 42 MB! Szerencsére .iwd-ben alig 17 megára rúg a fájlméret annak ellenére, hogy a pálya szinte egésze egyedi textúrákkal és modellekkel van díszítve. A .bsp nagyságát a lightmap-el tudom magyarázni. Visszanézve a mellékelt képeket, feltűnhet az ablakokon átszűrődő fény. Alapételmezetten csak egy nagy fényfolt látszódott volna. Az éles árnyékokat annak köszönhetem, hogy a padlózaton négyszer finomabb lightmapet használtam.
Akinek esetleg felkeltettem volna az érdeklődését a legújabb pályám iránt, az kipróbálhatja, de ha azt nem is akarja, megnézheti a Modern Mod szerverünkön.
94.199.183.212:32653
|