Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Pálya bemutató: Airbus A380
Randall - 2011. August 04. 21:22:30 ·471 megnyitás· Nyomtatás
Még az elején szeretném leszögezni a tényt, hogy repülőnek még közelében sem jártam. A pálya egészét a saját fantáziámra bíztam, így senki se lepődjön meg azon, hogy esetleg a szárnyas gép belseje egyáltalán nem hasonlít az eredeti modellekére. A teljes belső tér pontos lemodellezése más okokból sem lett volna kivitelezhető, hisz egy ilyen madár több száz utas szállítására lett tervezve. A több száz utas pedig több száz ülőhelyet jelentene. A pályán összesen 715 model van, ebből 106 scriptelt elem. Bár megszámolni nem fogom, azt hiszem egy reális érték, hogy az összes modelből kb. 400 ülőhely. Ez az irdatlan mennyiségű fotel pedig további problémákat szül. Tegyük fel, hogy minden egyes szék fél fps-be kerül. Ez 200-al kevesebb képkockát jelent másodpercenként, ami gyengébb gépeken játszhatatlanná tenné a pályát. Ilyen körülmények közt pedig értelmetlen lenne egyáltalán nekiállni a projectnek. De szerencsére nem abból a fajtából vagyok, aki megelégszik mindennel. A hosszú fejlesztési idő annak is köszönhető, hogy félúton elkezdtem új dolgokat kitanulni, többek között a portálozást is. A repülőgép formájából adódóan a portálozás nem okozott komolyabb problémákat, minden egyes kabin külön cella. Így visszanyertem az elvesztegetett és oly bűvölettel imádott fps-eket.
A székek sokasága feltárt egy újabb problémát is azonban: a pálya könnyedén monotonná, unalmassá vált volna. Szerencsére a tudatlanságomból adódóan mindent a fantáziámra bíztam, úgyhogy ez nem okozott akkora gondot. De lássuk, mivel is virágoztattam fel az egyhangú kabinokat. Az elsődleges célom az volt, hogy a játékos elkülöníthesse és felismerhesse az egyes kabinokat, ugyanakkor a pálya megtartsa az utasszállíttó jellegét. A gépen 3 konferenciaterem és 2 büfé is megtalálható, mindemellett fellelhető 1-1 mosdó is a lazulni vágyó embereknek. Természetesen nem maradhat ki a takarító szertár sem, hisz enélkül nem is lenne airbus az airbus. A repülő két szintje közt lépcsőkön, valamint egy lifttel lehet közlekedni. Talán ez így elsőre nem hat soknak, de higgyétek el, épp amikor megunnánk a sok széket, akkor jön valami új. Ha már szék, itt egyben szeretném felhozni a pálya legnagyobb hibáját. Sajnos egyik utasszállíttót sem arra tervezték, hogy szövetségesek és tengelyhatalmak háborút vívjanak benne, így a hely nagyon szűkös. Valószínűleg sokszor lesz olyan eset, amikor elakadunk egy székben, csomagban vagy kajáskocsiban (ennek nem tudom a hivatalos megnevezését :D). Megszokható, de azért idegesítő.
A modern kinézet mellett megpróbáltam más apróságokat is bevetni, amik tovább növelik vagy éppen csökkentik a pálya értékét. A bemutató elején említettem 106 darab script modelt. Ehhez még hozzájön 77 brushmodel is, csak hogy teljes legyen a kép. Kicsit igazodva a mai játékokhoz, kis interaktivitást vittem a játékba, már ahogy tudtam a CoD2-n belül. A scriptek nagy részét a törhető borosüvegek adják, de akik nem szeretnék látni a tv-k képernyőin a nevem, pár lövéssel azt is eltüntethetik. Külön szeretném kiemelni a gép farában működő liftet, hiszen az első komolyabb scriptemet tudhatom benne. A profibbak most valószínűleg ki fognak nevetni, de egy teljes napot pazaroltam a script tökéletesítésére, de meg is lett a fáradozás eredménye, a liftet nem lehet bugolni, legalábbis eddig nem sikerült. A kódot bizonyára jobban is meg lehetett volna írni, de a jelenlegi tudásomból ennyire tellett. A lényeg, hogy úgy működik, ahogy szerettem volna.
A bemutatóm egy újabb számadattal szeretném lezárni, mégpedig a .bsp fájl méretével. 42 MB! Szerencsére .iwd-ben alig 17 megára rúg a fájlméret annak ellenére, hogy a pálya szinte egésze egyedi textúrákkal és modellekkel van díszítve. A .bsp nagyságát a lightmap-el tudom magyarázni. Visszanézve a mellékelt képeket, feltűnhet az ablakokon átszűrődő fény. Alapételmezetten csak egy nagy fényfolt látszódott volna. Az éles árnyékokat annak köszönhetem, hogy a padlózaton négyszer finomabb lightmapet használtam.
Akinek esetleg felkeltettem volna az érdeklődését a legújabb pályám iránt, az kipróbálhatja, de ha azt nem is akarja, megnézheti a Modern Mod szerverünkön.
94.199.183.212:32653

8 hozzászólás


Hozzászólások
#1 | Teosz - 2011. August 04. 22:05:07
Gratulálok, nagyon jónak tűnik így a képekből. Elismerésem. Grin
#2 | HuAF - 2011. August 04. 22:13:43
Viszont azt a borzalmas LCD tv-t még mindig nem cserélted le xD
#3 | Randall - 2011. August 04. 22:29:01
Jó ez... Grin
Meg már alig vártam h piacra dobhassam.
#4 | Dawars - 2011. August 04. 22:29:32
Nagyon jó lett, játszottam vele, csak a moddal vannak problémaá, mert amikor nukleáli stöltet robban vagy rakéta, nem zuhan le Grin meg ha a leften taposó aknát raknak le, akkor az ott marad, a pift meg elmegy

de ezek ellenére (amúgy sem tehetsz róla) minden elimerésemGrin
#5 | teso - 2011. August 04. 22:41:10
Ha nem lett volna ilyen titkos tudtam volna segíteni, cod4 be már időtlen idők óta létezik egy ilyen map, megnézhetted volna és meríthettél volna ihletet , nem láttam a mapot , de nekem az nagyon tetszene hogy ha kinézek az ablakon akkor vadászgépek mennek el, ezt meg is csinálták csak egy helyben állnak, még egy fx sincs a hajtóművön Grin
#6 | kisohun - 2011. August 05. 12:20:21
Nagyon faja map lett....bejön...főleg lámulni rajta benelli-velGrin
Bár a liftben a szabadesés érdekesGrin
#7 | Randall - 2011. August 05. 13:14:36
<3 CoD2 Physic
#8 | Szendvics - 2011. August 07. 14:55:00
Randal: bár nem játszottam vele (COD2-t fel kellene telepíteni), de kurv@ jól néz ki!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]