Áttekintés
Mielőtt nekifutnál a külső területek portálozásának, olvasd végig a belső portálozásról szóló tutorialt. A portálok lefedik a pályádat, amit már megtudhattál az előző portál tutorialból. A külső portálozást a terepen, terrainokon kell alkalmaznod. Gyakran felmerül a kérdés: Mégis hogyan? A legfontosabb, hogy a pályád készítésének az elején figyelembe kell venned a portálozáshoz szükséges tényezőket.
- Használd a szűrűket a terraint kivéve.
- A terrainok celláit 'Caulk' textúrával készítsd.
- Ésszerűen válaszd meg a vastagságát.
- Az egész pályádnak az alját fedje be.
- Ne fedd be felülről, az ég felőli oldalát hagyd nyitva.
- A cellák falait a megfelelő hosszúsággal és magassággal készítsd, a vastagsága legyen állandó.
- Ne feledd, a 'Caulk' láthatatlan és áthatolhatatlan a játékban, úgy helyezd el őket, hogy a játékban ne jelentsenek akadályt.
- A legtöbb esetben nem kell aggódnod a részletek miatt, használd a Detail opciót. Tartsd észben, hogy ugyanezt kell majd tenned a pályán kívüli épületekkel és tárgyakkal is.
Dombok vagy kráterek
Dombok:
A dombok alá húzz olyan magas és hosszú brusht, amilyet csak tudsz anélkül, hogy az kilátszana a felszín alól.
Kráterek:
A krátereknek egy külön cellát kell létrehozni brushokból, amit majd egyetlen portállal ki tudsz tölteni.

Sövényfal
Ha van sövény sor a pályádon, húzz egy brusht a növényzet közé, de ne haladja meg a brush magassága a sövény 75%-át. Csak ott használj brusht, ahol sűrű a növényzet, mert a ritkább helyeken a játékos láthatja a metszéseket a játékban. Ne tegyél oda 'Caulk'-ot, ahol azt szeretnéd, hogy a játékos át tudjon menni a sövényen.

Építés
Miután részletet (Detail) csináltál a kellő tárgyakból, nekikezdhetsz a falak építésénak 'Caulk'-ból. Csak akkor állj meg, amikor a fal véget ér.

Alkalmazás
- Csináld meg a külső pályád.

- Tervezd meg a portálozást.
- Próbáld ésszerűen megszámozni a cellákat.

- Készítsd el a 'Caulk' falakat.
- A fal vastagsága állandó legyen.
Cella 1
- Kezd a portálozást a gödörrel, az alsó portálnak arccal felfelé, a felette lévőnek arccal lefelé kell néznie.
 Cella 2
- Csináld meg a gödör feletti cellát.
- Figyeld meg a lenti példán, hogyan kezeld a portálokat a sarkoknál.
- Nézd át az Él és Csúcs eszköz tutorialt.

 Cella 3 & 5
- A másik oldalon csináld meg a 3-as és 5-ös cellákat.
- Ugyanúgy készítsd el a 3-as és 2-es cella határát, mint az 1-esét.
 Cella 4 & 6
- Azokat az éleket, amik nem határolnak másik cellát, könnyű kezelni.
- Alkalmazd a 2-es és 3-as cella határánál megtanult technikát.

Kész!

PÁLYA LETÖLTÉSE INNEN!
TIPP: Teszteléskor ezek a konzol beállítások segíthetnek
- /developer 2 - ez mindenképp kell, a fejlesztői eszközök eléréséhez
- /r_showportals 1 - a portálok határát fogja mutatni
- /r_singlecells 1 - csak az aktuális cellát fogja mutatni
Egy másik teszt pálya is letölthető INNEN. Ehhez van egy videó is:
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|