Mi az a Portál?
A portálok nagyon fontosak egy nagyobb pálya szempontjából, de gyakran elrontják őket és ennek lehet látni a következményét. A portáloknak éles íveik vannak, de ha megtanulod, hogy hogyan használd, akkor már könnyedén belelendülsz. A siker titka a fokozatosság, először egyszerűbb pályákkal kezd, majd jöhetnek a bonyolultabbak is.
Miért fontos a portálozás?
A portálok lényeges részei a pályának, segítenek elfogadható szinten tartani az fps-t. A pályát a különböző számítógép beállítások miatt kell portálozni. Amíg nálad fix 60fps-el megy a pálya, addig mások gépei megszenvedhetnek, ha nem tartalmaz optimalizálást, mint portálozás. A portálok körbekerítenek egy területet, több kisebb-nagyobb cellára osztják a pályádat. Azokat a cellákat, amiket nem látsz, a játék nem rajzolja ki, így jelentős munkától kíméled meg a számítógéped. Ha túl sok a portál, akkor veszít a jelentőségéből, sőt, megizzasztja a VGA-t. A mérettől függően, 10-20 portál van átlagosan egy pályán.
Akkor mi is az a portál?
Képzelj el egy szobát; falak, ajtó, esetleg néhány ablak. Portálok nélkül a játékmotor kirajzolja a falak mögötti, alattad és fölötted lévő területeket is. Ez felesleges, hiszen nem fogod látni azokat a részeket, plusz munkát végezne a géped. Ha a pályád portálozva van, csak azt fogod látni, amire szükség van. Az ajtó másik oldalán egy másik cellának kéne lennie, Ezáltal nem fogja egyként kezelni a két területet. A játékos szemszögéből csak a látható cellákat rajzolja ki a játékmotor, így jelentős fps-t lehet megtakarítani. Ha a térkép nagyon részletes és nincs elegendő portál, az leviszi az fps-t. Ha viszont túl sok a portál, az sem tesz jót a teljesítménynek.
A pályád felkészítése
Először állítsd be a képen látható szűrőket, amelyek a portálozáshoz szükségesek.

Most csak a brushokat fogod látni, de még nincs kész. Jelöld ki az apró, díszítés jellegű dolgokat, amik nem fogják a portál részét képezni, nem úgy, mint a padló, a mennyezet és a falak. Nyomd meg a CTRL + SHIFT + D kombinációt, és Detail-nak jelöli a brushokat. Ezeken át tudsz majd menni és rejtve lesznek a portálozás szempontjából. A Structural-ba való visszahelyezést a CTRL + SHIFT + S gombokkal tudod elvégezni. Nem tudsz rajtuk átmenni, és nem is lesznek rejtve.
Előtte:
 Utána:

Helyes portálozás
A portálozáshoz csak két textúrára lesz szükséged, a 'portal'-ra és a 'portal_nodraw'-ra. A brushnak csak az egyik oldalán lehet 'portal' textúra, a többin 'portal_nodraw'-nak kell lennie. Először elő kell készíteni a portálozásra a pályád.
 
Ezen a pályán van két szoba, amit középen egy fal választ el. A fedett szobákat a legkönnyebb portálozni.
1. Az ajtóba húzz egy brusht, adj neki 'portal_nodraw' textúrát. A brush külső oldalának adj 'portal' textúrát. 2. Ez egy rossz helyre másolt portál brush, ezért töröld ki. 3. Húzd össze úgy a portál brusht, hogy az ajtó vastagságának a fele legyen csak. Ha szükséges, állíts a rácsozaton.
Mindig úgy portálozz egy szobát, hogy ha az tele lenne vízzel, sehol se szivárogjon, teljesen le kell szigetelni minden ajtót és ablakot.

Az ajtót úgy kell kitöltened, hogy a portál ne kereszteződjön sehol a falakkal.

Csináld meg a plafont is. A játékmotor nem tesz különbséget az ajtó és tető között, ugyanúgy kell elkészíteni. A brush a tetővel egy vonalba essen.

Kész, a pálya portálozva van, de ez még csak egy egyszerű példa volt.
Ajtók és ablakok
Az ablakokat és az ajtókat szintúgy ki kell tölteni portálokkal, hogy azok körbekerítsék a szobát. A lyukakba tegyél 'portal_nodraw' brusht, a külső oldalra 'portal' textúrát. Itt egy példa az előző pálya felhasználásával.

Ne feledd, hogy a részleteket tüntesd el, kezeld Detail-ként, különben hibákat fogsz kapni a kompilálás során.

Több emeletes ház
Ezen a képen már két emelet van, az átjárást egy létra biztosítja. Elég egyszerű. A létrából csinálj Detail-t, így nem fog zavarni portálozás közben.


Most húzd meg a két portál brusht anélkül, hogy másolnád vagy illeszkednének egymással. A portálok külsejének egymásra kell nézniük.


A szobád kész van, használd a portálozást az összes épületeden ezzel a megoldással.
PÁLYA LETÖLTÉSE INNEN!
TIPP: Teszteléskor ezek a konzol beállítások segíthetnek
- /developer 2 - ez mindenképp kell, a fejlesztői eszközök eléréséhez
- /r_showportals 1 - a portálok határát fogja mutatni
- /r_singlecells 1 - csak az aktuális cellát fogja mutatni
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|