Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Belső portálozás
Mi az a Portál?

A portálok nagyon fontosak egy nagyobb pálya szempontjából, de gyakran elrontják őket és ennek lehet látni a következményét. A portáloknak éles íveik vannak, de ha megtanulod, hogy hogyan használd, akkor már könnyedén belelendülsz. A siker titka a fokozatosság, először egyszerűbb pályákkal kezd, majd jöhetnek a bonyolultabbak is.

Miért fontos a portálozás?

A portálok lényeges részei a pályának, segítenek elfogadható szinten tartani az fps-t. A pályát a különböző számítógép beállítások miatt kell portálozni. Amíg nálad fix 60fps-el megy a pálya, addig mások gépei megszenvedhetnek, ha nem tartalmaz optimalizálást, mint portálozás. A portálok körbekerítenek egy területet, több kisebb-nagyobb cellára osztják a pályádat. Azokat a cellákat, amiket nem látsz, a játék nem rajzolja ki, így jelentős munkától kíméled meg a számítógéped. Ha túl sok a portál, akkor veszít a jelentőségéből, sőt, megizzasztja a VGA-t. A mérettől függően, 10-20 portál van átlagosan egy pályán.

Akkor mi is az a portál?

Képzelj el egy szobát; falak, ajtó, esetleg néhány ablak. Portálok nélkül a játékmotor kirajzolja a falak mögötti, alattad és fölötted lévő területeket is. Ez felesleges, hiszen nem fogod látni azokat a részeket, plusz munkát végezne a géped. Ha a pályád portálozva van, csak azt fogod látni, amire szükség van. Az ajtó másik oldalán egy másik cellának kéne lennie, Ezáltal nem fogja egyként kezelni a két területet. A játékos szemszögéből csak a látható cellákat rajzolja ki a játékmotor, így jelentős fps-t lehet megtakarítani. Ha a térkép nagyon részletes és nincs elegendő portál, az leviszi az fps-t. Ha viszont túl sok a portál, az sem tesz jót a teljesítménynek.

A pályád felkészítése

Először állítsd be a képen látható szűrőket, amelyek a portálozáshoz szükségesek.



Most csak a brushokat fogod látni, de még nincs kész. Jelöld ki az apró, díszítés jellegű dolgokat, amik nem fogják a portál részét képezni, nem úgy, mint a padló, a mennyezet és a falak. Nyomd meg a CTRL + SHIFT + D kombinációt, és Detail-nak jelöli a brushokat. Ezeken át tudsz majd menni és rejtve lesznek a portálozás szempontjából. A Structural-ba való visszahelyezést a CTRL + SHIFT + S gombokkal tudod elvégezni. Nem tudsz rajtuk átmenni, és nem is lesznek rejtve.

Előtte:



Utána:



Helyes portálozás

A portálozáshoz csak két textúrára lesz szükséged, a 'portal'-ra és a 'portal_nodraw'-ra. A brushnak csak az egyik oldalán lehet 'portal' textúra, a többin 'portal_nodraw'-nak kell lennie. Először elő kell készíteni a portálozásra a pályád.



Ezen a pályán van két szoba, amit középen egy fal választ el. A fedett szobákat a legkönnyebb portálozni.

1. Az ajtóba húzz egy brusht, adj neki 'portal_nodraw' textúrát. A brush külső oldalának adj 'portal' textúrát.
2. Ez egy rossz helyre másolt portál brush, ezért töröld ki.
3. Húzd össze úgy a portál brusht, hogy az ajtó vastagságának a fele legyen csak. Ha szükséges, állíts a rácsozaton.

Mindig úgy portálozz egy szobát, hogy ha az tele lenne vízzel, sehol se szivárogjon, teljesen le kell szigetelni minden ajtót és ablakot.



Az ajtót úgy kell kitöltened, hogy a portál ne kereszteződjön sehol a falakkal.



Csináld meg a plafont is. A játékmotor nem tesz különbséget az ajtó és tető között, ugyanúgy kell elkészíteni. A brush a tetővel egy vonalba essen.



Kész, a pálya portálozva van, de ez még csak egy egyszerű példa volt.

Ajtók és ablakok

Az ablakokat és az ajtókat szintúgy ki kell tölteni portálokkal, hogy azok körbekerítsék a szobát. A lyukakba tegyél 'portal_nodraw' brusht, a külső oldalra 'portal' textúrát. Itt egy példa az előző pálya felhasználásával.



Ne feledd, hogy a részleteket tüntesd el, kezeld Detail-ként, különben hibákat fogsz kapni a kompilálás során.



Több emeletes ház

Ezen a képen már két emelet van, az átjárást egy létra biztosítja. Elég egyszerű. A létrából csinálj Detail-t, így nem fog zavarni portálozás közben.





Most húzd meg a két portál brusht anélkül, hogy másolnád vagy illeszkednének egymással. A portálok külsejének egymásra kell nézniük.





A szobád kész van, használd a portálozást az összes épületeden ezzel a megoldással.

PÁLYA LETÖLTÉSE INNEN!

TIPP: Teszteléskor ezek a konzol beállítások segíthetnek
  • /developer 2 - ez mindenképp kell, a fejlesztői eszközök eléréséhez
  • /r_showportals 1 - a portálok határát fogja mutatni
  • /r_singlecells 1 - csak az aktuális cellát fogja mutatni
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]