Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Kódzáras ajtó készítése
A tutorialom számsorral nyíló ajtó elkészítését mutatja be Call of Duty 2 singleplayer részében. Kezdjünk is hozzá!
Egy olyan mapot készítsünk, amit 2 részre választ egy fal és egy ajtó. Néhány brushra van szükségünk a padlóhoz, falhoz, hagyjunk helyet az ajtónak is, készítsük el az eget és állítsuk be a worldspawn értékeket http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=18 , végül helyezzünk el egy playerstart-ot! Ha kész van, ehhez hasonló mapot kell kapnunk:



A gombokhoz készítettem textúrákat, amelyeket megtaláltok az iwd fájlban, de magatok is csinálhattok, ami biztos sokkal szebbre sikerülhet http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=23 . Most a számzáras panelt készítsük el:


Ha ezzel készen vagyunk, az ajtót aktiváló Damage triggereket helyezzük el. Elhelyezel egy brusht a 0 szám előtt(lehetőleg akkora legyen, mint a gomb,ne nyúljon túl rajta és ne is legyen kisebb, de legyen minél vékonyabb, hogyha rálősz biztos, hogy ezt találd el), majd kijelölt állapotban jobb egérgomb, trigger-->damage –ra kattintasz. Kijelölt állapotban n betűt nyomsz és a Key-hez targetname , a Value-hoz gomb0 értéket írsz. Majd jöhet a 1 szám előtti trigger, ugyanúgy elkészíted a triggert, csak a Value-hoz gomb1 értéket írsz. Ezt minden egyes triggerrel el kell játszani egészen 9ig. Ha ez kész a radianban a következőt láthatjuk:


Az ajtó: Készítsünk egy olyan ajtót ami számunkra esztétikailag megfelel,(Randallnak megfelelőt nehéz lesz:D) ,elég egy egyszerű brush, textúrázzuk be. Csináljunk egy másik brusht az ajtónak abba a sarkába, ami körül el fog fordulni az ajtó és a Texture-->Usage-->tools fülnél lévő textúrák közül az origin textúrával textúrázzuk be a brushunkat,így a brsuh középpontja körül fog elfordulni az ajtó, amit az ajtó sarkába tettünk. Az origines brush-t és az ajtót jelöljük ki, majd jobb egérgomb script-->brushmodel-re kattintsunk. n betű lenyomása után Key: targetname ; Value: ajto .



A scriptemet úgy írtam meg, hogy a túloldalon egy kar meghúzásával újra kinyithatjuk az ajtót. Készítsd el a kar brushmodelt az ajtóhoz hasonlóan, csak az origin textúrás brush vízszintes helyzetben legyen! A targetname-hez kapcsolo-t írj. A scriptemben rotateroll paranccsal a kar x tengely körül fordul el 180 fokot, Ha a falat pont erre merőlegesen készítetted, akkor a gsc fájlban a rotateroll-t rotatepitch-re kell átírni. A kapcsoló képe:



A kapcsoló elé helyezz el egy use triggert (brusht kijelölve jobb egérgomb trigger-->use)!
Targetname: trigger_nyit.



Ezzel elkészült a mapunk. Utolsó simításként az ajtó elé egy Textures-->tools-->shadow textúrás brush-t lerakhatunk, hogy az ajtónkon ne süssön át a nap. Miután elmentettük, a Compile Tools-ban kirendereljük a mapunkat.
Készíts egy iwd fájlt, amiben létrehozd a maps könyvtárat és pályanév.gsc-t http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=26 .A script működésére a gsc fájl megjegyzéseiben térek ki. A beállított jelszó: 413. A gsc fájlba az alábbiakat (alábbi zip ben található fájl tartalmát) másold be:

http://totalconversion.hu/infusions/pro_download_panel/file.php?did=127&file_id=112


Az iwd fájl, textúrákkal és a map fájlal együtt, letölthető innen http://totalconversion.hu/infusions/pro_download_panel/download.php?did=126
Próbáltam részletesen leírni a dolgokat, hogy ne csak a haladók, hanem a kezdők is egyszerűen elkészíthessék a mapot. Ha problémátok van vagy hibát találtok a tutoriálban, akkor írjatok!
Galex
Hozzászólások
#1 | Komonyi - 2010. December 13. 14:30:27
Kód
main()
{
level.kodszam="";
   for(i=1;i<=9;i++)
      thread kod(i);
}

kod(szam)
{
   kod=getent("kod"+szam,"targetname");
   for(;;)
   {
      kod waittill("trigger",player);
      iprintln("dsa");
      level.kodszam+=szam;
      if(level.kodszam.size==5)
      {
         if(level.kodszam=="92768")
            player iprintln("helyes");
         else
         {
            player iprintln("rossz");
            level.kodszam="";
         }
      }
   }
}




Ez talán egyszerűbb kód ellenőrzésre.
#2 | Avicii - 2010. December 13. 14:32:30
és az ajtót, hogy kell hozzárakni komonyi ami kinyílik?Grin
multyban
#3 | Komonyi - 2010. December 13. 14:36:22
Hát nyilván az elágazás igaz ágában.
Bekéred az ajtót azt elforgatod meg vissza.
#4 | eDems - 2010. December 13. 15:25:55
ezt te kérdezted valamelyik nap tőlem? xd
#5 | GAlex - 2010. December 13. 16:13:07
kod=getent("kod"+szam,"targetname"Wink;
ez a kod1,2,.....i nevű triggert jelöli, attól függően, hogy az i számozása hol jár?
#6 | eDems - 2010. December 13. 18:27:04
jah xd na ezt a kérdést nem vártam volna tőled xd
#7 | Komonyi - 2010. December 13. 20:04:01
iprintln("dsa"Wink;
ez a sor nem kell, véletlen maradt benne, bár erre szerintem bárki rájön, de hátha nem.
#8 | GAlex - 2010. December 13. 21:46:11
eDems, köszönöm hogy kinézed belőlem, h tudok programozni, de az az igazság, hogy nem. Alapvető dolgokat meg tudok oldani és nem szégyellem bevallani, ha valamit nem tudok, és nem is szégyellek másoktól tanulni.
#9 | eDems - 2010. December 13. 23:21:26
jah jóGrin csak úgy "1. benyomásra" olyan volt, mint ha egy csomód mindent tudnálSmile (ezt ne értsd félre, így is tudszGrin)
#10 | bence10 - 2011. January 01. 17:21:18
GAlex! Nagyon kis ötletes Script.Kódzáras ajtó 1 Zombi Módba kéne.:-)
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]