Codban a világítás egyik része! Itt állíthatod be, hogy milyen erejű, irányú, színű stb legyen a napfény, illetve milyen sötétek lehessenek az árnyékok stb.
Ha nem állítjuk be, akkor teljes sötétség lesz mappunkon…
Fontos dolgok:
Ezt az értéket úgy tudjuk beállítani:
(ezt azért szoktam így, hogy biztosan bevegye a bejegyzést)
Én úgy szoktam, hogy amíg csak tervezem a mapot (és időnként kíváncsiságból konvertálom) egy egyszerűt adok meg, hogy ne teljen sok idó el a kiszámolással.
(Természetesen itt is érvényes a szabály: szebb minőség általában bonyolultabb bejegyzésekkel jár, amitől pedig megnő a kiszámolás ideje.)
Alap bejegyzés:"ambient": "1"
Egy gyári (szerintem a legjobban sikerült, sicily2 mappon):
"suncolor255" "255 209 137"
"spawnflags" "0"
"sundirection" "-24 235 0"
"sunlight" "1.3"
"suncolor" "0.8980 0.6352 0.3882"
"diffusefraction" ".35"
"sundiffusecolor" "0.4196 0.4078 0.4901"
"_color" "1.000000 1.000000 1.000000"
"ambient" ".10"
"sundiffusecolorold" ".95 .88 1"
Egy kis mi-micsoda:
(egyébként ezt a listát olvashatjátok az entity ablakban – szóval olvashattok és próbálgassatok is)
"music" |
|
"ambienttrack" |
Ambient wav fájl – ugye ez az a hang, amit alapból lejátszik a játék a mappon, NEM csak innen lehet beállítani |
"gravity" |
A mappon érvényes gravitáció mértéke (alap 800) ha túl nagyra állítod még ugrani, sem tudsz J |
"message" |
Elméletileg egy üzenetet ír ki! (Nekem nem működött!) |
"ambient" |
A "környezeti" fény ereje! (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb) |
"_color" |
Az ambient fény színe. (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) – Ha van ambient ez KÖTELEZŐ |
"sun" |
A nap shadernek (erről később a skyboxoknál) neve. Általában a skyboxban deffiniált! |
"suncolor" |
A nap fényének a színe (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) a suncolor255 esetén 255 egy teljes csatorna tehát szabvány rgb kód – ha van sunlight KÖTELEZŐ használni |
"sunlight" |
A napnak a fényereje. (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb) |
"sundiffusecolor" |
A nap becsillanásának (tehát amikor pont belenéz a player) a színe |
"diffusefraction" |
A nap becsillanásának ereje, sundiffusecolor-t meg kell adni |
"sundirection" |
nap iránya, 3dimenziójú vektor (0,0,0) |
"minlight" |
A fény minimális intezítása. (Fontos ez nem határozza meg a játékban a modellekre eső fény intezítását.) |
"minlightcolor" |
Ahol a fény a fenti kulcs értékét eléri ott milyen, legyen a fény színe. |
"northyaw" |
Merre van észak? |
|
|
sun_cameraflare |
Eredménye corona szerő (LSD fények) effect: (itt kicsit elcsúszott…) |
NO_GT_WOLF |
Q3 örökség! VLSZ nem működik, de aki érdekel: NO_GT_WOLF: kampányként nem lehet játszani NO_STOPWATCH: nem mód nem játszható rajta NO_CHECKPOINT elméletileg nincs checkpoint a mappon |
NO_STOPWATCH |
|
NO_CHECKPOINT |
Alább pár worldspawn értéket találtok (modsonline.com ról):
(ezeket saját magatok is kikereshetitek: csomagoljátok ki a bsp fájlt, nyissátok meg egy egyszerű szövegszerkesztővel: notepad++, wordpad stb. Keressetek arra a szóra, hogy worldspawn és másoljátok ki az értékeket)
Mp_Kharkov: |
Mp_Sicily: |
Szendvics
(elnézést mindenkitől nem volt türelmem végig formázni...)