Worldspawn értékek
Írta: Szendvics - Dátum: 2010. August 03. 15:52:03

A Worldspawn

Codban a világítás egyik része! Itt állíthatod be, hogy milyen erejű, irányú, színű stb legyen a napfény, illetve milyen sötétek lehessenek az árnyékok stb.

Ha nem állítjuk be, akkor teljes sötétség lesz mappunkon…

Fontos dolgok:

1. Beállítás helye

Ezt az értéket úgy tudjuk beállítani:

(ezt azért szoktam így, hogy biztosan bevegye a bejegyzést)

 

2. Értékek

Én úgy szoktam, hogy amíg csak tervezem a mapot (és időnként kíváncsiságból konvertálom) egy egyszerűt adok meg, hogy ne teljen sok idó el a kiszámolással.

(Természetesen itt is érvényes a szabály: szebb minőség általában bonyolultabb bejegyzésekkel jár, amitől pedig megnő a kiszámolás ideje.)

Alap bejegyzés:

 

"ambient": "1"
"_color": "255 255 255"
"sunlight":"1"

"suncolor":"255 255 255"

 

Egy gyári (szerintem a legjobban sikerült, sicily2 mappon):

"suncolor255" "255 209 137"

"spawnflags" "0"
"sundirection" "-24 235 0"
"sunlight" "1.3"
"suncolor" "0.8980 0.6352 0.3882"

"diffusefraction" ".35"
"sundiffusecolor" "0.4196 0.4078 0.4901"

"_color" "1.000000 1.000000 1.000000"
"ambient" ".10"

"sundiffusecolorold" ".95 .88 1"

Egy kis mi-micsoda:
(egyébként ezt a listát olvashatjátok az entity ablakban – szóval olvashattok és próbálgassatok is)

"music"

"ambienttrack"

Ambient wav fájl – ugye ez az a hang, amit alapból lejátszik a játék a mappon, NEM csak innen lehet beállítani

"gravity"

A mappon érvényes gravitáció mértéke (alap 800) ha túl nagyra állítod még ugrani, sem tudsz J

"message"

Elméletileg egy üzenetet ír ki! (Nekem nem működött!)

"ambient"

A "környezeti" fény ereje! (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb)

"_color"

Az ambient fény színe. (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) – Ha van ambient ez KÖTELEZŐ

"sun"

A nap shadernek (erről később a skyboxoknál) neve. Általában a skyboxban deffiniált!

"suncolor"

A nap fényének a színe (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) a suncolor255 esetén 255 egy teljes csatorna tehát szabvány rgb kód – ha van sunlight KÖTELEZŐ használni

"sunlight"

A napnak a fényereje. (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb)

"sundiffusecolor"

A nap becsillanásának (tehát amikor pont belenéz a player) a színe

"diffusefraction"

A nap becsillanásának ereje, sundiffusecolor-t meg kell adni

"sundirection"

nap iránya, 3dimenziójú vektor (0,0,0)

"minlight"

A fény minimális intezítása. (Fontos ez nem határozza meg a játékban a modellekre eső fény intezítását.)

"minlightcolor"

Ahol a fény a fenti kulcs értékét eléri ott milyen, legyen a fény színe.

"northyaw"

Merre van észak?

sun_cameraflare

Eredménye corona szerő (LSD fények) effect:

(itt kicsit elcsúszott…)

NO_GT_WOLF

Q3 örökség! VLSZ nem működik, de aki érdekel:

NO_GT_WOLF: kampányként nem lehet játszani

NO_STOPWATCH: nem mód nem játszható rajta

NO_CHECKPOINT elméletileg nincs checkpoint a mappon

NO_STOPWATCH

NO_CHECKPOINT

 


 

Alább pár worldspawn értéket találtok (modsonline.com ról):

(ezeket saját magatok is kikereshetitek: csomagoljátok ki a bsp fájlt, nyissátok meg egy egyszerű szövegszerkesztővel: notepad++, wordpad stb. Keressetek arra a szóra, hogy worldspawn és másoljátok ki az értékeket)

Mp_Kharkov:
"ambient" "0.1"
"_color" "1 1 1"
"sunlight" "1.1"
"suncolor" "0.8470 0.8 0.8470"
"sundiffusecolor" "1 1 1"
"diffusefraction" "0.35"
"sundirection" "-70 308 0"

Mp_Kursk:
"minlightcolor" ".75 .84 1"
"_color" ".75 .84 1"
"ambient" "0.2"
"diffusefraction" "0.45"
"suncolor" "1 .73 .42"
"sundiffusecolor" ".75 .84 1"
"sundirection" "-32 37 0"
"sunlight" "1"

Mp_Ponyri:
"sunlight" "0.95"
"suncolor" "0.95 0.93 0.86"
"sundiffusecolor" "1.0 1.0 1.0"
"diffusefraction" "1"
"sundirection" "-32 37 0"
"ambient" "0.15"
"_color" "1 1 1"

Mp_Italy:
"northyaw" "180"
"ambient" "0.1"
"_color" "1 1 1"
"diffusefraction" ".35"
"suncolor" "0.8980 0.6352 0.3882"
"sundiffusecolor" "0.4196 0.4078 0.4901"
"sundirection" "-15 235 0"
"sunlight" "1.2"

Mp_Sicily:
"_color" ".94 .94 1"
"ambient" ".125"
"diffusefraction" ".225"
"suncolor" "1 0.7647 0.3215"
"suncolor255" "255 209 137"
"sundiffusecolor" ".90 .90 1"
"sundirection" "-5 295 -2"
"sunlight" "1.8"

Mp_Stanjel:
"northyaw" "270"
"ambient" "0.12"
"sunlight" "1.5"
"suncolor" "1 .75 .65"
"sundirection" "-35 300 0"
"sundiffusecolor" ".75 .85 1"
"diffusefraction" "0.35"
"_color" "0.750000 0.60 0.50"

Mp_Arnhem:
"ambient" "0.15"
"_color" "1 1 1"
"sunlight" "1.7"
"suncolor" "1 0.8941 0.7254"
"sundirection" "-45 230 0"
"sundiffusecolor" ".5 .5 .5"
"diffusefraction" "0.3"

Mp_Berlin:
"northyaw" "270"
"sundiffusecolor" ".6 .6 .8"
"_color" "1 1 1"
"sunlight" ".75"
"sundirection" "-30 130 0"
"suncolor" "0.37 0.47 0.75"
"diffusefraction" "0.3"
"ambient" "0.175"

 

Szendvics

 

(elnézést mindenkitől nem volt türelmem végig formázni...)