CODUOMaker és paraméterezés
Írta: Szendvics - Dátum: 2010. July 29. 19:05:54
CODUOMaker
Ezzel a kis programmal fordítjuk le mapjainkat CODUO/1ben! Teljesen, olyan mint a complie tools COD2höz, csak külsős program, így egy kicsit többet tud.
A gyári oldal: LINK
Letöltést ott és itt az oldalunkon is elérheted!

1. Alap beállítások
Nyissuk meg a programot!
Láthatjuk, hogy több részből áll az ablak:

•    Game (kiválaszthastjuk, hogy UO/1-hez fordítsunk)
•    Maps (kiválaszthatjuk a map-ot amivel dolgozni akarunk
•    Actions (frissíthetjük a mappok listáját, konvertálhatunk, tesztelhetünk, és arena fájlt generálhatunk)
•    Build (itt a konvertálást végző 2 programot konfigurálhatjuk q3map és flare)
•    Command Line (itt láthatjuk a program által mapunkhoz legenerált kötegelt parancsfájl tartalmát)
•    és pár gomb :)

A program:
A programról

először is klikk az Options gombra!
A párbeszéd ablakban két fő rész található: Call of Duty és United Offensive!
(Ha UOval dolgozunk akkor mindent be kell állítani – LSD Bevezetés a CODUO-hoz)

Amiket zölddel jelöltem azokat valószínűleg létrehozza a program, de a pirosakat valószínű, hogy neked kell elkészíteni!

Program beállítása

Azonban sajnos még nem vagyunk a végén:
Az United Offensive részlegben, van egy olyan pipa, hogy use UO flare work around ezt pipáljuk be!
Majd klikk a Create majd a Start gombra!
(ezzel el fog szöszölni egy kis időt)
Itt most az történik, hogy az összes pk3 fájlról készít egy másolatot a gép.

(A Flare foglalkozik a fények kiszámolásával, lényeg, hogy ez azért kell, hogy rendesen minden modelhez stb ki tudja számolni a fényeket! Lehet, hogy ezt a lépést kihagyva is működik a dolog de, volt már olyan akinek csak ezzel számolta ki a fényeket…)

2. Finomhangolás – Kapcsolók és paraméterek

•  Program indítás:
(itt a leggyakoribb kapcsolókat gyűjtöm össze a teljesség igénye nélkül, ezt az options gombnál érheted el)

set sv_pure 0/1 – alap 1 szerverünk pure vagy unpure legyen. (Teszthez ajánlatos unpure ként)
set cheats 0/1 –alap 0 cheatek tiltása/engedélyezése
set thereisacow 1337 teszteléshez, nem emlékszem mi ez…
set developer 0/1/2 –alap 0 developer mód bekapcsolása – ha tesztelsz állítsad 2re
console 0/1 –alap 0 elméletileg így is beállíthatod a consolt
set g_connectpaths 0/1 –alap 0 ha sp mapot készítettél, ahol az ai-k node-kon mozognak ezt, be kell kapcsolnod, hogy mozogjanak
set developer_script 0/1 – alap 0 script debuggoláshoz segítő
set fs_game mappa_neve ezzel saját modjaidat egy külön mappából futtathatod, és így nem (nehezebben) keveredik más modokkal
Ezek voltak a leggyakoribbak, persze még van egy nagy halom, de ezeket (és azokat is) be lehet állítani a consolból is :)

•  BSP konvertálás
-A CODUO makerben a bsp gombra klikkelve a leg többet beállíthatjuk!
-a q3map.exe fut
-itt történik a brushok és minden Graydiantban "rajzolt" egységnek a háromszögekre való felbontása, a háromszögek ellenőrzése egyesítése, újak beszúrása, T összekötések javítása stb. stb.

Pause a BSP után megáll a kötegfájl futtatása (a folytatáshoz nyomjon egy billentyűt…)
Verbose A consolban fordítás közben kibővített információkat, kisebb hibákról szóló hibaüzeneteket is láthatunk
Onlyents A terképen csak az entity-ket számolja újra
Nofog Mint a neve is mutatja: köd effektus nélküli térképünk lesz
Leaktest ez egy olyan folyamatot indít el, ami azt ellenőrzi, hogy van-e lyuk a mappon/skyboxon ha talál a konvertálás megszakad
Nodetail a detail részek nem kerülnek bele a térképbe – nálam összeomlik a q3map tőle
fulldetail az összes detailként kezelt brusht, normál módon számol (Figyelem: könnyen túl lépheted a visdata size-t, ha nincsen megfelelően portálozva illetve az automata portálozás nincs vagy rosszul van konfigurálva)
Nocruves Gondolom nem szerepelnek a patchok, terrainok, cylinderek stb. (tehát a cruved részek)
Blocksize Lényeg a map automatikus portálazoása során megadja hogy hány egységenként tegyen le egy portált kötelezően. Hasznos dolog. Bővebben olvashattok itt.
(igen tudom, Quake3ról van szó, a Call of Duty 1-UO egy tovább fejlesztett q3 motoron fut)

További paraméterek:
threads <szám> Megadhatod, hogy hány szálon fusson a bsp számítása (ezt ajánlott a processzor magok számával azonos értékre állítani)
glview egy debug fájl is készül a fordítás során (én még nem használtam)
fakemap Készít egy álmappot (call of duty mappába fakemap.map néven) notexture textúrával amiben csak a brushok, és a worldspawn szerepel (természetesen ide tartoznak a collisoon mappok is, tehát azok is bele kerülnek)
samplesize N Beállítja, hogy a brush-hoz NXN pixel méretű ’lightmapot’ számoljon (alapból 16) ha túl sok túl nagy brushod van és a bsp fordításakor keletkező lightmap allocation failled hibát ki akarod küszöbölni és a brusht valamiért nem tudod kiváltani terrainnal, vagy átszerkeszteni, állíthatod ezt nagyobbra de nem ajánlom
Persze itt is lehet még több paraméter! Én ezeket ismerem, mert egy szabványos Q3 motor paramétereiből ezek maradtak meg. Sajnos úgy nem tudtam kilistázni a paramétereket mint a flare-nál.

•  BSP -VIS
-A CODUO makerben a vis gombra klikkelve a leg többet beállíthatjuk!
-a q3map.exe fut
-itt helyezi el a fordító automatikus a generálás során létrehozott portálokat és cluster portálokat (megjegyzés: a cluster portál eredetileg egy olyan portál volt aminek a bot navigációhoz volt köze, de ez valószínűleg egy q3-as örökség)

Pause a VIS után megáll a kötegfájl futtatása (a folytatáshoz nyomjon egy billentyűt…)
Verbose A consolban fordítás közben kibővített információkat, kisebb hibákról szóló hibaüzeneteket is láthatunk
Fast Gyorsított számolási mód! Viszont ára van, hogy gyorsabban számolunk: jóval több poligon lesz látható mint ami egyébként szükséges!
threads <szám> Megadhatod, hogy hány szálon fusson a bsp számítása (ezt ajánlott a processzor magok számával azonos értékre állítani)

•  FLARE
-A CODUO makerben a flare gombra klikkelve a leg többet beállíthatjuk!
-a flare.exe fut
-itt történik a fények kiszámolás több lépésben, nagyon számítás ígényes folyamat – álltalában ez tart a legtovább

Pause a VIS után megáll a kötegfájl futtatása (a folytatáshoz nyomjon egy billentyűt…)
Verbose A consolban fordítás közben kibővített információkat, kisebb hibákról szóló hibaüzeneteket is láthatunk
Fast Gyorsított számolási mód. Természetesen gyengébb minőséggel. Kizárja az extra kapcsolót.
Extra Extra minőségben számolja a fényeket kizárja a fast kapcsolót.
Modelshadow A misc_model-hez is számol árnyékokat
Modelalphashadow A misc_model-hez is számolt árnyékoknak az átlátszóságát is számolja
Dumpoptions Kiírja az aktuális beállításokat
SundiffuseSamples A fény/árnyékos területekhez használt becsléseknek a széllének a mérete (3*N2 minta)


További paraméterek:



Remélem tudtam segíteni!

Ha hibát találsz akkor azt kérlek jelezzed!

Szendvics

ui.: ez a tutorial hamarosan b?vülni fog a VCLog használatával