Sziasztok, ebben a tutorialban megmutatom nektek, hogy hogyan is álljatok neki egyáltalán egy modell lemodellezéséhez. Kezdjük rögtön a legelején, azután persze, hogy mindeki letöltötte a modellező programot (esetünkben a 3DS MAX 2009-et): gondoljuk ki pontosan, hogy mit akarunk modellezni. Én egy régi petróleumlámpát választottam, csak hogy ne ugorjunk bele egyből a közepébe. Nos ezután menjünk fel a http://google.hu/ oldalra ( amit gondolom senkinek sem kell bemutani) és irjuk be, a keresendő tárgy nevét majd „képek”. Fontos, hogy lássuk, hogy mit modellezünk, mert néha az emlékezetünk csal.
Kis kitérő: A játékfejlesztő stúdiókban ha egy olyan dolgot, vagy karaktert kell lemodelleznie a 3D Designernek, magyarul a modellezőnek, ami nem létezik eddig, vagy csak nagyon nehéz lenne elképzelni, akkor szoktak Concept Art-ot rajzolni, amit maga elé téve a modellező, már könnyen letudja modellezni a tárgyat, mert tudja, hogy a stúdióvezetőnek is „olyan” dolog kell.
Miután kiválasztottuk a nekünk szükséges képeket, mentsük le, de elég ha csak megvan nyitva.
Én ezt válaszottam:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Kerosene_lamp.JPG
Most nyissuk meg a 3DS MAX 2009-et, az én modellemet egy Cylinder-el fogom kezdeni.
következő lépésként jelöljük ki az alakzatunkat, majd jobb gomb -> Convert To: -> Convert to editable poly
A következő pillanatban változott valami az ablakon, azaz „előbújt” a polygonmodellezéshez szükséges kis ablakocska :D
Keressük meg és válasszuk ki a következő, bekeretezett ikont:
Ez azt jelenti nekünk, hogy Face-ekkel kívánunk dolgozni, most erre lesz szükségünk.
Ha ez megvan, sárga kiemelés jelzi ha aktiválva van. ( mégegyszer rákattintasz: kikapcsol )
Ugye még emlékszünk, hogy hol volt ez a kis négyzet? Igen? Akkor menjünk egy kicsit lejebb és keressük meg az „Extrude” kifejezést, ami azt teszi nekünk lehetővé, hogy úgymond „növesszük” a modellünket. A következők során erre és a három transform tool-ra szükségünk lesz ( mozgatás, nagyítás, forgatás )
Fontos: Ha éppen egy eszközt használsz, és azt el akarod dobni, akkor a jobb egérgombra kell kattintanod, vagy újra a nevére.
Nos akkor kezdjünk neki, jelöljük ki a mi kis Cylinderünk tetjén lévő face-t. (Ehez kikell választanunk a már régebben kiválasztott modellt és persze az edit poly –n belül a Polygon-t.)
A kijelölt polygont most egy kicsit zsugorítsuk össze az X és Y tengejen EGYSZERRE, mivel amint látjuk, a lámpánknak az alja kicsit szélesebb mint az utána következő rész.( Ügyeljünk a méretarányosságra is.)
Ehhez kattintsunk a nyíllal jelölt ikonra. Majd a következő képen sárgával „világító” ponton fogjuk meg , majd húzzuk közelebb a középponthoz.
Ilyet kell kapnunk:
Extrudet úgy tudjátok használni, hogy miután rákattintottatok, kiválasztjátok a polygont és nyomva tartva az egeret elhúzzátok az egyik irányba, és ezt kell kapnotok:
Ezt folytatva készítsétek el a saját lámpátokat. Én némi szórakozás után ilyet kaptam:
Render:
1337 Studios (c) 2010