Pályabemutató sorozat: Gas Chamber Írta: Randall - Dátum: 2010. October 23. 19:42:05Mon_gas_chamber. Akik régebb óta űzik az ipart és emlékeznek még a Mongol csapatára, azoknak ismerős lehet e név. A pálya elkészülésének saját története van, amit most nem részleteznék. Gumikacsa, a mongol alapítója készítette közel két éve. Azóta már nyugdíjba vonult, de a munkája a mai napig árulkodik múltbéli tevénységeiről.
A pályát nehezen szereztem meg, becsüljétek ;)
Teljes hír
Miután megettem fél tepsi gesztenyét, csapjunk a lecsóba! Gas chamber, azaz gázkamra. A helyszín egy német kisváros, legalábbis ahogy a stílusból kivettem. Külsőre nincs benne semmi különleges, sőt, meglehetősen trehány. A házak hatalmasak, néhol az ablakok háromszor nagyobb méretűek, mint az ajtók. Azért ez nekem nagyon bökte a szemem legalább annyira, mint az el nem forgatott textúrák. Utóbbiak főként a háztetőknél idegesítőek, hiszen egy amatőr cserepész (vagy hogy van ez mai magyarul) sem teszi a cserepeket keresztbe. Vagy ha mégis, pénzt nem nagyon kapna a munkájáért. A falak részlettelenek, néhol a használt textúrák is rondák.
És a meglehetősen trehány építészeti megoldásokról még nem is beszéltem. Ez leginkább azoknál az épületeknél sántít, amelyek belülről is megcsodálhatók. Szerencsénkre ilyenből nincs sok, talán csak 3 darab. Az ok, amiért ezt felhoztam hibának, hogy a belső szobák nagyon logikátlanul vannak kiépítve, néhol a szoba túl kicsi, néhol pedig túl nagy, sajnos nem sikerült megtalálni az ideális arany középutat. Az egyik esetben helyhiány miatt nem igazán sikerült megoldani, hogy a lépcső elérjen a padlásig, így a végén már mászni kellett. Ami valljuk meg őszintén, egy 80 éves öregasszonyak már komplett hegymászás. Ha már mindenképpen mászni kell, akkor legalább egy létra lehetett volna ott. Más részről meg lehetett volna normálisan is oldani a problémát, amit most külön nem részleteznék, csak fantázia kérdése.
Lépjünk tovább, repüljünk ki a fellegekbe és csodáljuk meg madártávlatból is a pályát, hátha könnyebben kiigazodunk a későbbiekben. Középen a kisvárost egy utca szeli ketté, amelynek mindkét vége tankcsakdákkal lett lezárva. Az út két szélén vizes árok, ahol kell, ott hidak biztosítják a kapcsolatot a szárazfölddel. Ez egy számomra nagyon ötletes megoldásnak bizonyult, kár, hogy Gumikacsa itt is meglehetősen spórolt a brushokkal és a textúrákkal. Persze ez elmondható az egész pályára. Ha kicsit forgolódunk, megtekinthetjük a pálya háttérnek szánt részét is, ami egész korrektre sikeredett a többi elemhez képest.
No de elég legyen a bámészkodásból, álljunk be az egyik csapatba és onnan szemléljük tovább a mapet. Eddig szándékosan nem beszéltem a pálya méreteiről, ugyanis ez nézelődő módból nem igazán tudható meg. Hogy miért? Többek között azért, mert az egész város alatt van egy komplett betonbunker. A föld alatti részlegbe 4 féle módon lehet lejutni, minden esetben scriptelt elemekről van szó. Igaz, 4-ből 2-nél egyszer használható scriptekről beszélünk. Az egyik lejáratot egy aknavetővel, a másikat egy TNT-vel lehet berobbantani. Elárulom, hogy a pályán meglehetősen sok a robbantási lehetőség. Ezek mellett van lehetőség egy elcsúsztatható fedelű csatornán keresztül, valamint lift használatával lejutni a betonbunkerbe. Én kezdetnek az utóbbit használtam. Nagyon szépen meg lett csinálva maga a lift, indulás előtt és érkezés után kinyílik egy acélrács, ami biztosítja a biztonságos utazást számunkra.
A rozsdás lift elindult, mozgását nyekergés kíséri. Amint leértünk, egy német MG42-essel kell akaratlanul farkasszemet néznünk, ami valljuk be, a játékmenet szempontjából egy nagyon kockázatos döntés, ugyanis nincs menekülési útvonal. Csupán a szerencsén múlik, hogy éppen nincs arra senki. Ha sikerült túlélnünk a géppuskatüzet, márpedig sikerült, egyenesen egy viszonylag nagyobb, betonoszlopokkal alátámasztott terembe érünk. A falon náci zászlók lógnak, középen pedig dobozok és hordók töltik ki a rendelkezésükre álló teret. Rögtön a bejárat mellett juthatunk fel egy létrán a párkányra, ahol többek között a halálos MG42-es is van. Valamint egy maci. Egy rádión. A kettő közti összefüggést inkább ne kérdezzétek. A központi teremből minden irányba újabb szobák nyílnak.
Mi most lekanyarodunk balra, ahol a pálya ékességét, a történelem szörnyűségét találjuk, és amiről a map a nevét is kapta: a gázkamrát. A kamra tulajdonképpen egy hosszú folyósó, melyből egyik irányba kis cellák ágaznak. Igazából halvány lila gőzöm sincs, hogy egy gázkamrába tulajdonképpen miért is van szükség WC-re és fekvőhelyekre, de belenyugodtam, hogy ez a kedvemért már nem fog változni. (Habár nekem megvan a pálya .map fájlja :) ) A kamrát csak az egyik irányból lehet működésbe hozni. A kart lehúzva az ajtók a folyosó mindkét oldalán bezárulnak, a bentrekedtek pedig... hát, úgymond megszívták. A gázt jelképező narancs színű füst szétoszlása után az ajtók kinyílnak, viszont szerencsére a kar még nem helyezkedik alap állapotba, így várnunk kell kb 1 percet, míg a kamrát újra használni tudjuk.
No de menjünk vissza újra a felszínre, de előbb nézzünk be a mosdóba. A járólapok nekem nagyon tetszettek, nagyon ötletesen lett megoldva attól eltekintve, hogy a szürkésebb textúra szikrázik lövés hatására, ami kicsit rontja a képet.
Egy létrával, mondhatni a lefolyón keresztül juthatunk le a csatornába. A víz felszíne kicsit gyengére sikerült, nem árt elnyújtani a textúrát, hogy a hullámok szépek legyenek. A csatornában van egy kisebb bevágott rész, amin célszerű haladni, hiszen az egyenesen futó tudatlan játékosok könnyen csapdába eshetnek egy gödörben, ahol pár pillanat múlva meg is fulladnak. Összességében a csatorna kialakítása egész jó lett. A végén egy hosszú létrán érhetjük el újra a felszínt. Említettem, hogy elég sok robbanó dolog van elhelyezve a pályán. Többek között ide sorolhatjuk a benzines hordókat is, amiket jobb kerülni, mert egy találat esetén is pillanatok alatt a levegőbe röpítenek. A környezet is rombolhatóvá vált scriptek segítségével minimálisan: néhol a fadeszkákat kilőhetjük a helyükről. Ezek persze csak egyszer használható scriptek, azonban mégis fel tudják kicsit dobni a hangulatot.
Ami még nem tetszett, az a két szint közti utak elhelyezkedése. Mint már az elemzés elején említettem, 4 darab lejárat létezik a pályán. A gond azzal van, hogy mind a 4 a kisváros egyik felén helyezkedik el, így taktikai szempontból a felszín másik része zsákutca. Érdemes megemlíteni a worldspawn beállításokat, ugyanis bűnronda lett. Túl világosra sikerült beállítani, így néha olyan érzésünk lehet, mintha nem is lenne worldspawn. Saját véleményem szerint sokat dobott volna a kinézeten egy narancs árnyalatú, vagy akár egy esti kinézet is. De ez van, ezzel kell beérni. Utolsó nagy problémámnak felhoznám az FPS hiányát. Igen, az FPS kenguru módjára fel-le ugrál a pálya minden egyes részén, szóval a gyengébb gépekkel rendelkezők hátrányból indulnak. A pálya támogatja az összes játéktípust, azonban a scriptek miatt az SD-re ne is pályázzunk. Ez nem rossz pont, de sokkal élvezetesebb a játék pörgősebb játékmódokban, mint pl. a TDM vagy a CTF. Az elemzés végére érve ki kell mondanom a végszót: összességében egy külsőleg ronda, de annál élvezhetőbb pályát mutathattam be. Az, hogy kinek melyik a fontosabb elem, azt döntsétek el ti, én minden esetre továbbra is az arany középút mellett szavazok.