Pályabemutató sorozat: Parancsnokság
Írta: Randall - Dátum: 2010. October 16. 20:44:03
Folytatódik a pálya bemutató sorozatom, ám ezúttal nem kell távoli oldalakra ellátogatnom, mint eddig. A mai alanyom az mp_parancsnoksag névre hallgató pálya lesz, aminek készítőja főszerepében ledos-t tudhatjuk.
Ismételten megpróbáltam a tőlem telhető legjobb és legalaposabb kritikával illetni a művet, remélem ez most is sikerült.
A teljes kritikáért katt a részletekre!
Teljes hír
Nos, a név után joggal feltételezhetjük, hogy egy beton labirintust kapunk őrtornyokkal, rádióállomással, légvédelmi lövegekkel, föld alatt bejárható területekkel.
Hölgyeim és uraim, az mp_parancsnokságnak köze nincs a fentebb felsoroltakhoz. Ez csak számomra meglepő? Beton dzsungel helyett egy békésnek tűnő, útszéli tanyát kapunk, vagy minek is nevezzem. Inkább nézzétek a képet.



És igen, ez az egész pálya. A méretét persze nem hozhatom fel negatívumként, hiszen a shipment mapom 10x kisebb, mégis sokan szeretik. Ahhoz viszont, hogy egy kicsi pálya élvezhető legyen, 1001 fedezékre van szükség, amit ez a pálya nem igazán biztosít, a készítő inkább a fű modellek sokaságára figyelt oda, amit teljesen felesleges időpocsékolásnak tartok. No de visszaugrok a szokásos bemutatóim keretébe, azaz kezdjük azokkal a dolgokkal, amik leginkább szembetűnnek. A színtér Békéscsaba, amivel több kisebb elvi probléma is akad. Az egyik, hogy Békéscsabára az amerikai hadsereg be se tette a lábát. Reálisabb lett volna orosz katonákat csatasorba állítani. Na de válasszunk csapatot végre. Nézelődőbe megteszi először. Mint már írtam, a pálya kicsi, leginkább egy útmenti mezőre hasonlít. Középen egy furcsa tetejű ház áll, körülötte két oldaról semmi, akarom mondani fű, a másik két oldalról egy földút, illetve egy mező határolja. Ezzel semmi gond, korrekt. Haladjunk körbe az óramutató járásával megegyező irányban. 6 óránál van a földút, amelyet egy alacsonyabb kerítés és egy árok fog közre. 9-től egészen 12 óráig pihenő, semmi érdekesség nincs a pálya ezen részén. Talán egy szemétdomb, már amennyiben ez érdekesnek mondható. Majd délután 3 órakor szemünk elé tárul a szántó, amit három oldalról - a változatosság kedvéért - kerítés fog körbe, a negyedik peremén pedig egy gyönyörűen kidolgozott prefab díszeleg. A készítő tehetett volna a szántó és a ház közé egy kis járdát. Elég fura. Ahhoz, hogy elérjek a garázsomban álló tigris tankig, át kell gázolnom egy sor paprikán, paradicsomon és borsón, miközben másznak fel a gumicsizmámon a krumplibogarak. Közben az asszony kiabál, hogy össze ne járjam a kertet.



Viccet félretéve, a pályának ez az egyik legötletesebb része. A középső ház rendeltetési céljára nem igazán sikerült rájönnöm. Kívülről nagyon szegényesnek, ha gonosz akarok lenni, kifejezetten rondának tűnik az egész, már ami a textúrák használatát illeti. Sokkal jobb összeállításokat is lehetett volna használni.



Hopp, valami nem stimmel. Nézelődőben szédülök. Keveset aludtam talán? Neeem, az nem lehet, 11-ig fel sem keltem. Megint sokan boldogítottak xfire-n? Ma csak 10-en, ez sem nyert. Megvan! Ferde a pálya. Vagy a spectator spawnpont?
Inkább ez utóbbi, erre még rátett egy lapáttal az a sok átkozott fű, amik mindig hirtelen megjelennek, ahogy közeledem feléjük. Ezt nem veszem hibának, hiszen lehet, hogy csak az én szervezetem nem bírja a füvet, de mindenesetre megfájdult a fejem.
Beálltam a németek oldalára, immár függőlegesen jártam végig a pályát. Bementem a középső épületbe. Ami hiányzott kívülről, az mind meg volt belülről. Mind a padló, mind a falak nagyon részlet gazdagok voltak, a hálószobától kezdve, az irodán át egészen a WC-ig minden a helyén volt. Apropó, WC. Ezen a pályán különösen sokat jártam arrafelé, azt hogy miért, ne kérdezzétek. Nem tudom...



Rövid bolyongás után megtaláltam a lépcsőt, amely nem igazán volt szemet gyönyörködtető látvány. A textúrák keresztbe, össze-vissza voltak. Lehet, hogy a 3 létra valamelyikét kellett volna inkább választanom feljebb jutási vágyaim eléréséhez.



Miután felmásztam a lépcsőn, egy fából összekalapált labirintus fogadott. Igazából gőzöm sincs, hogy egy ilyen építészeti csellel mit akartak elérni a németek (mert ugye Német parancsnokság a pálya neve), azonban egy biztos: télen lapátolhatták onnan a havat, mert tudtommal Békéscsabán még 4 évszak van.
Külön dicséret, hogy csak egyetlen egy bugot találtam, azt is csak az én megszédült szemem képes kiszúrni.



Ami még szúrta a szemem, az a pálya lezárása. Kerítés, kerítés, kerítés. Négy oldalról. Egy kis aknamező feldobta volna a hangulatot, és nem kéne a szomszéd kőfalát bámulnunk fél órán át egy tdm meccs alatt. Itt is a jót hagytam a végére, a map teljes mértékben portálozva van. Ennek sajnos nem igazán látjuk az eredményét, mert ugye megint az a sok fű meg bozót, ami zabálja az fps-ünket. Valamint a pályának 3/4-d részét mindig látjuk. Így hát, ha sok haszna nincs is, legalább elmondhatjuk, hogy igen, megcsináltuk.
A pálya mind az 5 játékmódot támogatja, HQ-ban meglehetősen sok (16) rádióállomás van. SD-ben is kipróbáltam a mapet, az egyik célpont egy Panzer VI mellett lévő bicikli volt. Végülis ha jobban belegondolunk, egy bicikli sokkalta veszélyesebb mind sebesség, mind tűzerő szempontjából, mint egy király tigris.
A pálya mérete és fedezék-szegénysége miatt könnyen kialakulhat állóháború a két csapat között, azonban minden fegyvernem megtalálja a maga helyét. Persze előbb kapcsoljuk ki a gránátokat. Mindent összevetve egy átlagos pályát sikerült bemutatnom, számtalan logikai, ám annál kevesebb idegesítő buggal. A készítőt mindenképpen elismerés illeti a kritikám ellenére. A bemutató során próbáltam viccesebbre venni a figurát, hisz így kevésbé unalmas, másrészt ilyen kedvem volt. Ezért elnézést kérek, természetesen a csúnya viccek nem lesznek kihatással a pontozásra.

Pozitívumok
Negatívumok
+0.5 Szinte nincsenek bugok
-0.5 Sok helyen logikátlan felépítés
+0.5 Minden játéktípusban játszható
-0.5 Néhol fantáziátlan
+0.5 Viszonylag részletes kidolgozás
-0.5 Csúnya háttér
+1 Portálozás
-1 Rossz pályaszerkezet
-1 Zabálja a pálya az FPS-t


Pontszám: 5/10

Pálya letöltése