Brush készítése és szerkesztése
Írta: Randall - Dátum: 2010. March 07. 17:49:40
A brush a pályának az alapegysége, amit többféleképpen tudsz manipulálni.
  1. A 2D-s ablakban kattints bal egérgombbal oda, ahova a brush egyik sarkát akarod és tartsd lenyomva.
  2. Az egeret mozgasd a leendő brush másik sarkához.
  3. Az ESC megnyomásával leveszed a jelölést az aktuális brushról.


A brushokat nem csak egy síkban tudod mozgatni, hanem térben is.
  1. Nyomj CTRL+TAB-ot, a 2D-s ablak nézetet vált.
  2. Jelöld ki a brusht a SHIFT+Bal egérgomb megnyomásával.
  3. Kattints a brush mellé, tartsd lenyomva az egérgombot és mozgasd az egeret.
Ezzel változtattad a brush méreteit.

A Terrain a háló (mesh) egyik típusa. Legtöbb esetben domborzat kialakításához használják, de részletek elkészítéséhez is ajánlott.
  1. Csinálj egy brusht az előbb megtanult módon.
  2. Válasszad ki a 'Patch -> Simple Terrain Patch…' menüpontot.
  3. Felugrik egy kis ablak amellyel a terrain hálójának sűrűségét tudod beállítani.
  4. Miután beállítottad, okézd le!
  5. Nyomj V-t a 'Csúcs eszköz' (Vertex Tool) aktiváláshoz.
  6. Jelöld ki az egyik csúcsot, majd mozgassad. A kijelölt csúcsot a radiant kék színnel különbözteti meg.


Hasonló felépítésű, de más célt szolgál a 'Simple Curve Patch'. A terrainnal ellentétben ezt a kanyarok elkészítéséhez használják.
  1. Húzz egy brusht és válasszad ki a 'Patch ->Simple Curve Patch…' menüpontot.
  2. A felugró kis ablakban szintén a részletességet tudod beállítani.
  3. Hozd elő a ’Csúcs eszközt’ és mozgassad a csúcsokat. Látható a különbség.


A brush manipulálás egy izgalmasabb része a 'Primitives' létrehozása. A kiindulási test ugyanúgy egy brush.
  1. A brush elkészítése után menjél a 'Patch -> Primitives -> Cylinder' menüpontra.
  2. A cső hajlítását végezd el az alábbi képen látható módon.