Pályabemutató sorozat: Anzio
Írta: Randall - Dátum: 2010. October 03. 00:28:23
Mint ígértem, hetente szeretnék egy-egy pályát bemutatni a közönségnek, hogy megismerje mások munkáját, esetleg hozzájuk viszonyítsa a sajátját. A bemutató első darabjának színhelye egy olasz kisváros, amely az Anzio nevet kapta.

A teljes kritikához kattints a Bővebbenre.
Teljes hír

Ezzel csak az a baj, hogy a pálya kinézete egyáltalán nem tükrözi az olasz építészet jellegzeteségeit, gondolok itt elsősorban a változatos, túldíszített falakra, boltívekre. Ebbe persze természetesen csak én kötök bele, de egy tökéletes pálya készítése közben a helyszín megválasztása és kivitelezése is fontos szerepet kap. No de haladjunk tovább magára a pályára. Miután végignéztük az átlagos betöltőképernyőt, első pillantásra egy nagy, ködös, sötét map tárul a szemünk elé. Elárulom, ez később sem lesz máshogy.



Ami a méretet illeti, 20 játékos bőven elfér rajta, ugyanakkor egy kisebb társaság sem fogja unni magát. Több kisebb tér is helyet kapott, de az épületekkel zsúfolt kisvárosban nem nyílik lehetőség nagyobb területek ellenőrzésére. Vagy mégis? A pálya mindkét végén egy-egy torony magaslik, amelyekből tökéletesen be lehet látni a tetőket. Apropó, tetők: lehetőségünk van szinte minden egyes háztetőre feljutni és onnan osztani az áldást, ám ez egyben veszélyes próbálkozás is, hiszen a tornyokban kempelő vitézeknek első számú prédájává válhatunk. Amennyiben megszemléltük a pálya játszható részét, vessünk néhány pillantást a háttérre is.



Egyszerűen borzalmas. A mapot 3 oldalról sziklák határolják, amelyek nagy részét egyszerű másolással próbált megoldani a készítő. A negyedik oldalán a vad tenger hullámzik, bár ebbe is mélyen belenyúlik két, érthetetlen természeti katasztrófából kialakuló sziklacsáp.



Most, hogy madártávlatból berepültük a pályát, vegyük szemügyre közelebbről is. Az első dolog, ami nekem mindig szembetűnik, az a fal. Minden fal csupasz! A készítő nem hozta a CoD2 által megkívánt részletességet, ami a pályának talán az egyik legnagyobb hibája. Ugyanakkor meg merem kockáztatni, hogy 50-60 féle textúra van használatban. Viszonyításképpen, egy alap mapon kb. 150-200. Nagyon zavaró tud lenni, hogy az ember minden sarok után ugyanazt a kinézetű házat látja, csak más helyen vannak az ablakok. Minden épületnek egyediséget kell adni, ami itt nem történt meg. Ennek ellenére vannak a pályának olyan részei, amelyek dícséretet érdemelnek. Bár ezek sem a kivitelezettség magas szintje, csupán az ötletesség miatt.



A játék során további apró hibákkal találkozni, ide sorolhatóak többek között a villogó falak - bár ezek alig észrevehetőek - és a belülről cserepezett tetők. Valamint számomra érthetetlen módon az egyik épület belsejében el van ültetve egy fa.



Megértem, hogy valamivel ki kell tölteni az űrt. De biztos, hogy egy fa volt erre a legalkalmasabb modell? Az üresség jellemző az egész pályára. Amilyen zsúfoltan vannak az épületek, olyan ritkán a modellek. Néhány kisebb területre felírható, hogy modellekben gazdag, de az egyes területek közti utakra a kopárság a jellemző. Bár a készítő láthatóan igyekezett orvosolni ezt a hibát, több kevesebb sikerrel.



A hiányérzetemet szerencsére kissé ellensúlyozza, hogy nem követett el a készítő olyan gyerehibákat, mint a tetőcserép textúra elforgatása. Mint a bemutató elején írtam, egy sötét pályáról van szó, sajnos a fényekkel nem igazán játszott a kreátor. Plusz pont jár azért, mert a pálya mind az 5 alap játékmódot támogatja, ráadásul a maximum élvezetet HQ-ban lehet kihozni. Összességében egy átlagos map szemtanúi lehetünk, aminek vannak szép, illetve kevésbé szép részei. Egy azonban biztos: játszani jó rajta.

Pozitívumok
Negatívumok
+1 Néhány helyen ötletes megoldások
-0.5 Ronda háttér
+1 Optimális méretű bejárható terület
-0.5 Kevés modell
+2 Élvezhető minden egyes játékmódban
-1 Nincsenek részletezve az épületek

-0.5 Kisebb bugok

Pontszám: 6.5/10

Pálya letöltése