9. Tömbök (vektorok, array) - randallra vár a szinezése
Írta: eDems - Dátum: 2010. March 23. 21:01:25
A tömbök(más néven vektorok, vagy angolul arrays) egy különeges változó típus. Igazából több változót tárol magában, amikre "kulcsokkal"(azonosítók) hivatkozhatunk. Legegyszerűbben úgy képzelhetjük el, hogy van egy fiókos szekrényünk, ez a tömb. Az egyes fiókokra rakunk egy cimkét és ráírjuk a nevüket(ezek a kulcsok). És az egyes fiókokba tudunk ezt azt tárolni(ezek az adatok). Ha így egy kicsit homáylos a dolog, akkor a példákból remélem megérted:)


main(){
tomb = 0; //tömb létrehozása
tomb[0] = "Hali"; //a tomb vektor 0 kulcsú elemének adtunk értéket
tomb[1] = 1123; //a tomb vektor 1 kulcsú elemének adtunk értéket
tomb["kulcsocska"] = "Hály mindenkinek!"; //a tomb vektor kulcs kulcsocska elemének adtunk értéket
iprintln(tomb["kulcsocska"]); //kiírja hogy "Hály mindenkinek!"
}


A tömböket akkor szoktuk használi, ha valaminek az összetartozó értékeit akarjuk tárolni. Pl egy játékos nevét, öléseit, halálait, azonosítóját.


jatekos["azonosito"] = 0;
jatekos["nev"] = "^9T^7otal^9C^7onversion";
jatekos["oles"] = 19;
jatekos["halal"] = 23;



Több dimenziós tömbök

Ha vissze térünk az eredeti példához(szekrény->fiók), akkor a több dimenziós tömböket úgy tudjuk elképzelni, hogy a fiókokat is felosztujuk cellákra és azoknak is adunk kulcsot. Nézzük ezt a gyakorlatban:


tomb[0][0] = "A 0. fiók 0.cellája";
tomb[0][1] = "A 0. fiók 1.cellája";
tomb[1][2] = "A 1. fiók 2.cellája";
tomb[2][0] = "A 2. fiók 0.cellája";


Ehhez egy kis táblázat:


0 1 2
0 A 0. fiók 0.cellája  A 2. fiók 0.cellája
1 A 0. fiók 1.cellája  
2  A 1. fiók 2.cellája 

A több dimenziós tömböket felfoghatjuk úgy is, hogy tömb a tömben.

Forrás: http://www.modsonwiki.com/
Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu