7. Notify, endon és waittill - randallra vár a szinezése
Írta: eDems - Dátum: 2010. March 23. 20:59:43
Notify, endon és waittill olyan függvények, amikkel könyebben tudjuk irányítani a scriptjeinket.

•Notify - az "értesítő" ezzel a parancsal adhatunk értesítést, egy utasítás elvégzéséről
•Endon - ha megkapja az értesítést akkor befejezi a script futását
•Waittill - várakozik az értesítő érkezéséig
Értesítést nem csak a Notify parancsal adhatunk, a triggerek ha aktiválódnak értesítést küldenek.

Példák:

elsőnek nézzük meg amikor csak egy triggerre várakozunk(pl. hogy a játékos megnyomja ott a használ gombot).


main()
{
trig = getent("trigger_nev", "targetname");
trig waittill("trigger_nev"); // a script csak akkor fejeződik be ha akitválódott a trigger
}


Most jön a kicsit összetettebb, amikor a notify-t, az endon-t és a waittill-t használjuk.


main()
{
thread ertesito();
thread varakozo();
thread befejezo();
}

ertesito()
{
wait 10; // várakozik 10 mp-t
level notify("ertesitek"); // a level ertesitek-be értesítést küld
}

varakozo()
{
level waittill("ertesitek"); // várakozik arra, hogy a level ertesitek-be megérkezzen az értesítés
iprintln("megjött az értesítés");
}

befejezo()
{
level endon("ertesitek"); //  befejezi ennek a függvények a futását, ha megjön az értesítés
while(1) //végtelen ciklust indít
{
iprintln("végtelenig futni fogok?"); //nem, mert az indulást követően 10 mp-el  megjön atz értesítés és akkor  befejeződik a függvény futása
wait 1; // várakozik 1 mp-t
}
}


Forrás: http://www.modsonwiki.com/
Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu