5. Függvények - randallra vár a szinezése
Írta: eDems - Dátum: 2010. March 23. 20:58:27
A függvények eljárások, program részek. Minden függvényt így kezdünk:
fuggveny_neve(bemeno_parameterek){
}
A függvény nevére ugyanaz vonatkozik, mint a változókéra. A bemenő paraméterekről kicsitt később. Minden pálya betöltésekor alapból csak a pályanév.gsc main() eljárása fut le, a többi csak akkor ha hivatkozunk rájuk a mianben.
Akkor kezdjünk is el scriptelni függvényekkel! a pályanév.gsc-be írjuk bele ezeket a sorokat:
main()
{
szam_1 = 3;
szam_2 = 4;
szamok_osszege = osszead(szam_1, szam_2); // most 7
szamok_szorzata = szoroz(szam_1, szam_2); // most 12
}
osszead(elso, masodik)
{
osszeg = elso+masodik; // tehát 3+4
return osszeg;
}
szoroz(elso, masodik)
{
szorzat = elso*masodik; // tehát 3*4
return szorzat;
}
Mit is csináltunk? Létrehoztunk két változót(szam_1 és szam_2) és értéket adtunk nekik(3-at és 4-et). Majd létrehoztuk a szamok_osszege változót, az osszead függvénynek átadta a szam_1 és szam_2 változót és felvette a függvény visszatérési értékét. Hasonklóan így csináltunk a szamok_szorzata változóval. Lentebb leírtuk mi is az az osszead és szoroz függvény. Az elso és masodik bemenő paraméterek, amit a függvényen belül használunk. Az osszead függvényben létrehoztuk az osszeg függvényt és a két bemenő változónak asz összegét adtuk neki, majd a függvény kimenetére adtuk a return parancsal.
A bemenő paraméterekre azért van szükség, mert egy normál változót csak egy függvényen lehet használni. Pl.:
main(){
a_valtozo = 23;
masik_fuggveny();
}
masik_fuggveny(){
valami = 2 + a_valtozo; //az eredmény 2 lesz mivel az a_valtozo a main függvényben van léátrehozva, és ez a függvény nem látja
}
Forrás: http://www.modsonwiki.com/
Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu