3. Változók - randallra vár a szinezése
Írta: eDems - Dátum: 2010. March 23. 20:57:12
A scriptelés folyamán, fontos szerepet játszanak az adatok(pl a játékos neve, poziciója), ezeket változókban tároljuk. A változóknak 3 fő típusa van:
•szöveg
•szám
•objektum
Változók értékadásának szintaktikája:
valtozoneve = ertek;
A változók neve csak az angol ABC betűíből, számokból és _ karakterből állhat, és számmal nem kezdődhet.
Példák:
main()
{
szam = 5;
szoveg = "Haligali!";
objektum = getEnt("objektum", "targetname");
iprintln(szam+2); // kiírja, hogy 7
iprintln(szoveg); // kiírja, hogy Haligali!
objektum hide(); // elrejti a objektum nevű objektumot
}
Egy változót alap esetben csak a függvényen belül lehet használni(lokális), ha szeretnénk hogy a többi függvény is hozzá tudjon férni, akkor elé kell írnunk hogy level ezzel globális változóvá tettük.
Példák:
main()
{
level szam = 5;
level szoveg = "Haligali!";
level objektum = getEnt("objektum", "targetname");
masodik();
}
masodik()
{
iprintln(level szam+2); // kiírja, hogy 7
iprintln(level szoveg); // kiírja, hogy Haligali!
level objektum hide(); // elrejti a objektum nevű objektumot
}
Ha nem lenne ott a level olyan hibát írna ki, hogy ismeretlen változó.
Forrás: http://www.modsonwiki.com/
Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu