Lift készítése
Írta: Randall - Dátum: 2010. March 21. 16:41:43
1. Nyisd meg a pályaszerkesztőt.
2. Készítsd el brushokból a liftet.



3. Jelöld ki a liftet->jobb klikk->script->brushmodel
4. Nyisd meg az Entityt és írd be:

Key: targetname
Value: liftmodel

5. Most készíts egy modelt, amit meg kell húzni, hogy elinduljon a lift. (switch_objective_complete)

Megjegyzés:
A kar nem fog fel-le menni a lifttel együtt, úgy kell elhelyezni, hogy ha elmegy a lift akkor ne lebegjen a levegőben.

6. Készíts egy brusht a kar köré, amin common/trigger textúra van.
7. Jelöld ki->jobb klikk->trigger->use
8. Most jelöld ki és írd be az Entitybe:

Key: targetname
Value: liftkar

9. Mentsd el a mapot, és nyisd meg a mapod GSCjét. (Ha még nincs akkor létre kell hozni.)



Illeszd a 'maps/mp_load::main();' sor alá:

mapsmppályanév_lift::main();

(vagy ha SP: maps/pályanév_lift::main();)

10. Ha megvan akkor ezt is bezárhatod.
11. Most készíts egy új GSC-t és nevezd el 'pályanév_lift.gsc'-re.
Illeszd bele ezt:

main()
{
level.elevatorDown = true;
level.elevatorMoving = false;
thread elevator_start();
}

elevator_start()
{
elevator = getentarray ("liftkar","targetname");
if ( isdefined(elevator) )
for (i = 0; i < elevator.size; i++)
elevator[i] thread elevator_think();
}

elevator_think()
{
while (1)
{
self waittill ("trigger");
if (!level.elevatorMoving)
thread elevator_move();
}
}

elevator_move()
{
elevatormodel = getent ("liftmodel", "targetname");
level.elevatorMoving = true;
speed = 2; //Hány másodperc alatt tegye meg az utat
height = 192; //Magasság meghatározása
wait (1);
if (level.elevatorDown)
{
elevatormodel playsound ("elevator1");
wait (1);
elevatormodel moveZ (height, speed);
elevatormodel waittill ("movedone");
level.elevatorDown = false;
}
else
{
elevatormodel playsound ("elevator1");
wait (1);
elevatormodel moveZ (height - (height * 2), speed);
elevatormodel waittill ("movedone");
level.elevatorDown = true;
}
level.elevatorMoving = false;
}

12. Ha megvan akkor kész is, de lehet még fokozni. pl: Hanggal

12+1. Illeszd ezt a CSV fájlod végére:

elevator1,,misc/elevator_med.wav,,,,,,,auto,,,,,,