PK3 fájl struktúrája
Írta: Randall - Dátum: 2010. March 21. 16:22:12
Áttekintés

Ezek tulajdonképpen egy egyszerű ZIP fájlok, átnevezve saját formátummá. A játék ezekből tölti be a fájlokat ABC sorrendben! Ezt akkor kell figyelembe vennünk, ha olyan tartalmat módósítunk ami már benne van a játékban (pl skin). Például ha készítünk egy új skint a MP44-hez, és a pk3 fájlt "Jani_skinje.pk3" néven mentjük el akkor nem láthatjuk a végeredményt, mert a program elöször betöltötte a Jani_skinje.pk3-at, majd a saját PakX.pk3-t ami felülírta a miénket. Ezért használnak a mod készítő z_mod.pk3 formájú fájlneveket.

A PK3 fájlok felépítése

Ha megnyitsz egy gyári fájlt (pl WinRAR-al) akkor láthatod, hogy mind egy mappastruktúra alapján dolgozik. Ezt neked is követned kell a saját fájljaidban, különben a gép nem találja meg a dolgaidat.

Elkészítés

Építsd fel a mappákat amire szükséged van, majd helyezd el benne a fájlokat amik odavalók az alábbi struktúra szerint.

fájlnév.pk3
  • maps
    • mp
      • mp_pályanév.csv
      • mp_pályanév.bsp
      • mp_pályanév.gsc
      • mp_pályanév_fx.gsc
  • mp
    • mp_pályanév.arena
  • levelshots
    • mp_pályanév.dds
    • layouts
      • hud@layout_mp_pályanév.dds

Most jelöld ki a felső mappasort és tömörítsd be egy ZIPbe. Ha jól csináltad akkor a ZIP megnyitása után ugyanazt kell látnod mint a képen.

Ezután már csak annyi a dolgod, hogy átnevezed a ZIP fájlt PK3 kiterjesztésűre.