Hangok hozzáadása
Írta: Randall - Dátum: 2010. March 12. 22:42:03
Áttekintés

A hangokhoz egy külön fájl van rendelve .CSV kiterjesztéssel. A .CSV fájl tartalmazza a hangok beállításait, neveit. A fájl elhelyezkedése: *.iwd/soundaliases/*.csv

Háttérzene

A háttérzene egy globális hangforrás, ami folyamatosan fut a pályádon, megalapozva a hangulatot.

1. A .gsc fájlodhoz add hozzá az alábbi sort.

ambientPlay("ambient_mp_pályádneve");

2. Hozz létre egy 'soundaliases' mappát az .iwd fájlodon belül.
3. A mappába hozz létre egy mp_pályádneve.txt fájlt, majd írd bele az alábbi sorokat.

name,sequence,file,vol_min,vol_max,vol_mod,pitch_min,pitch_max,dist_min,dist_max,
channel,type,probability,loop,masterslave,loadspec,subtitle,compression,
secondaryaliasname,volumefalloffcurve,startdelay,speakermap,reverb,lfe percentage

#Ambiance
ambient_mp_pályádneve,,ambient/amb_france01b.mp3,0.63,,,,,,,local,streamed,,looping,,mp_pályádneve


Megjegyzés: A piros színnel jelzett sorral tudod beállítani a hang elérési útvonalát.

4. Mentsd el a fájlt mp_pályádneve.csv néven, szöveges kiterjesztéssel.

Helyi hangforrások

A helyi hangforrás, ellentétben a globálissal, a pályának csak egy bizonyos részére terjed ki. A hang középpontjától távolodva gyengül a hang ereje is. A legalapvetőbb példa erre a rádió.

1. A Radiantban az objektumból csinálj ’script_model’-t, majd add hozzá az alábbi értékeket.

Key: targetname
Value: radio

2. Mentsd el a pályád.
3. A pályád .GSC fájljába írd bele az alábbi sort, még a } elé.

radio=getent("radio","targetname"); radio playloopsound ("radio");


Elnevezés=getent("Objektum értéke"); Elnevezés playloopsound ("Hang");

4. Nyisd meg a .CSV fájlod, majd add hozzá az alábbi sort.

radio,,Radio/germanradio_grv_01.wav,0.63,,,,,,,voice,streamed,,looping,,mp_pályádneve



Megjegyzés: A piros színnel jelzett sorral tudod beállítani a hang elérési útvonalát.

5. Mentsd el, és kész.