Alpházás
Írta: Randall - Dátum: 2010. March 12. 17:15:36
Előkészülés

Mielőtt nekilátsz az alpházásnak, szükséged lesz egy terrainra, amit megfelelően textúráztál. Minden olyan textúrán tudod alkalmazni az alpházást, amelyiknek a neve végén a '_blend' szó szerepel. Az alpha nem más, mint a textúrák közti átmenet. Ezt az átmenetet az egyik réteg halványításával, keverésével csinálhatod meg.
  1. Válaszd ki az összes terrain hálót, amelyiket keverni szeretnéd.
  2. Másoljad le (SPACE) és mozgassad távolabb az alap tereptől, de NE módosítsd!


Keverés

1.  Jelöld ki a felső terraint, és az 'Y' megnyomásával hívd elő az 'Advanced Terrain Editor'-t.
2.  Válaszd ki a 'Flatten'-t és az 'Alpha'-t.
3.  Tartsd lenyomva az ALT-ot és a bal vagy jobb egérgombbal tudod keverni a textúrát a 3D ablakban.
4.  Ha kész vagy, tedd vissza a terrain hálót az eredeti helyére, azaz illeszkedjen az alatta lévőre.

Fontos: Még mindig ki tudod választani a hálókat, de legyél biztos benne, hogy mindkettőt kijelölted. A SHIFT és a bal egérgomb nyomva tartása mellett mozgasd az egeret, így biztosan kijelöli mindkét terraint. Ha nem így teszel, előfordulhat, hogy csak az egyiket jelöli ki.