Kés készítése
Írta: Randall - Dátum: 2010. December 18. 18:07:26
Első lépésként megkeressük a Create Polygon Tool eszközt (Polygons> Create Polygon Tool)
Oldalnézetbe váltjuk (Panels > Ortographic > Side), majd megrajzoljuk a kés körvonalát. Az eszköz úgy működik, hogy a szerkesztő ablakban pontokat kell elhelyezned, amiket összeköt automatikusan. Ha kész, megnyomod az Entert. Ez csak egy lapot fog létrehozni, ezt később térbeli alakzattá alakítjuk.

Ha valamelyik pontot nem jó helyre tetted, ne ess pánikba, ha végeztél, tudod őket mozgatni Vertex nézetben.
Ezután meg kell határoznunk a penge és a markolat határait. Ehez a Cut Faces Tool-t fogjuk használni (Edit Polygons> Cut Faces Tool). Ha a modelledet Object módba teszed, akkor a bal egérgomb nyomva tartásával tudod állítani a vágás szögét.

Ez után két eszközt kell majd alkalmaznunk, hogy könnyedén összekössük a modell vertexeit.
Először a Triangulate, majd a Quadrangulate eszközt. Mind a kettő a Polygons menü alatt érhető el.

Ezt követően Object Modba kell váltanunk, és az Extrude Face eszközzel térbeli alakzattá kell varázsolnunk a modellünket (Edit Polygons> Extrude Face). Ezt sokkal egyszerűbb lesz Perspective nézetben (Panels > Perspective > pers). Sokszor hasznos, ha az előugró eszköztárnál bejelöljük a Keep Faces Together lehetőséget, aminek segítségével nem fogja külön-külön venni az egyes Face-eket, hanem ahol szükséges, összeolvasztja. Ezt pirossal kiemeltem a képen, hogy hol találod meg.

Állítsuk a vastagságát fele olyan vastagra, mint amilyenre szeretnénk a kés pengéjét. Az élével még most nem kell foglalkoznunk. Ha megvan, akkor az egyik oldalán lévő Face-eket töröljük ki. Célszerű azt, amelyiket már a gép kiválasztott nekünk az Extude folyamán.
Következő lépésként az élét fogjuk megcsinálni. Azon az oldalon, ahol még megvan az oldala a késnek, az alul lévő éleket kiválasztjuk, majd felhúzzok valamennyire. Ez szemmértékes művelet. :P

Most pedig a kés markolatát kell kicsit megvastagítani. Ehhez kijelöljük az ugyan ezen az oldalon lévő Face-eket, amik a nyélhez tartoznak, majd ismételten az Extrude Face eszközzel tornázunk.

Ha ezzel is megvagyunk, akkor jön az, amikor a késünknek mindkét oldalát megcsináljuk. Ennek a legegyszerűbb módja a tükrözés. Szóval keressük meg a Mirror Geometry eszközt (Polygons > Mirror Geometry). De fontos, hogy ne az eszköz nevére, hanem a mellette lévő kicsi fekete négyzetre kattints. Itt éred el az eszköz finom beállításait. Ilyen ablak kell hogy fogadjon:

Nálam ezen a képen már be is van állítva a tükrözés iránya. Mint látod mind a 6 irányba tudod tükrözni a modelled. Ha beállítottad, kattints a Mirror-ra. Ezzel tükrözted is. Előfordulhat, hogy nálad másképpen fest majd a modell, amikor ezt a beállítást használod, lehet hogy te a másik irányba fordítottad a kést, másik oldalát törölted stb...Nem kell pánikba esni, visszalépsz addig, amíg nem tükrözted, majd beállítasz egy másik irányt. Addig kell kísérletezni, míg jó nem lesz. :)
Már csak annyi van hátra, hogy a rögzítő szegecseket elkészítsük. Ezek egyszerű hengerek lesznek. Készítsünk is egy hengert (Create > Polygon Primitives > Cylinder), majd méretezzük át, forgassuk el, helyezzük el a megfelelő helyre. Lásd az alábbi képen.

Ezeket a szegecseket nagyon egyszerűen tudjuk másolni, csupán duplázni kell őket (Edit > Duplicate). Helyezzünk el hármat ezekből a szegecsekből egymástól egyenlő távolságra. Ezzel el is készült a kés modellünk. :) Én a képen kiszíneztem, hogy jobban lehessen látni a végeredményt.