Kódzáras ajtó készítése
Írta: Szendvics - Dátum: 2010. December 12. 23:45:42
A tutorialom számsorral nyíló ajtó elkészítését mutatja be Call of Duty 2 singleplayer részében. Kezdjünk is hozzá!
Egy olyan mapot készítsünk, amit 2 részre választ egy fal és egy ajtó. Néhány brushra van szükségünk a padlóhoz, falhoz, hagyjunk helyet az ajtónak is, készítsük el az eget és állítsuk be a worldspawn értékeket http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=18 , végül helyezzünk el egy playerstart-ot! Ha kész van, ehhez hasonló mapot kell kapnunk:

A gombokhoz készítettem textúrákat, amelyeket megtaláltok az iwd fájlban, de magatok is csinálhattok, ami biztos sokkal szebbre sikerülhet http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=23 . Most a számzáras panelt készítsük el:

Ha ezzel készen vagyunk, az ajtót aktiváló Damage triggereket helyezzük el. Elhelyezel egy brusht a 0 szám előtt(lehetőleg akkora legyen, mint a gomb,ne nyúljon túl rajta és ne is legyen kisebb, de legyen minél vékonyabb, hogyha rálősz biztos, hogy ezt találd el), majd kijelölt állapotban jobb egérgomb, trigger-->damage –ra kattintasz. Kijelölt állapotban n betűt nyomsz és a Key-hez targetname , a Value-hoz gomb0 értéket írsz. Majd jöhet a 1 szám előtti trigger, ugyanúgy elkészíted a triggert, csak a Value-hoz gomb1 értéket írsz. Ezt minden egyes triggerrel el kell játszani egészen 9ig. Ha ez kész a radianban a következőt láthatjuk:

Az ajtó: Készítsünk egy olyan ajtót ami számunkra esztétikailag megfelel,(Randallnak megfelelőt nehéz lesz:D) ,elég egy egyszerű brush, textúrázzuk be. Csináljunk egy másik brusht az ajtónak abba a sarkába, ami körül el fog fordulni az ajtó és a Texture-->Usage-->tools fülnél lévő textúrák közül az origin textúrával textúrázzuk be a brushunkat,így a brsuh középpontja körül fog elfordulni az ajtó, amit az ajtó sarkába tettünk. Az origines brush-t és az ajtót jelöljük ki, majd jobb egérgomb script-->brushmodel-re kattintsunk. n betű lenyomása után Key: targetname ; Value: ajto .

A scriptemet úgy írtam meg, hogy a túloldalon egy kar meghúzásával újra kinyithatjuk az ajtót. Készítsd el a kar brushmodelt az ajtóhoz hasonlóan, csak az origin textúrás brush vízszintes helyzetben legyen! A targetname-hez kapcsolo-t írj. A scriptemben rotateroll paranccsal a kar x tengely körül fordul el 180 fokot, Ha a falat pont erre merőlegesen készítetted, akkor a gsc fájlban a rotateroll-t rotatepitch-re kell átírni. A kapcsoló képe:

A kapcsoló elé helyezz el egy use triggert (brusht kijelölve jobb egérgomb trigger-->use)!
Targetname: trigger_nyit.

Ezzel elkészült a mapunk. Utolsó simításként az ajtó elé egy Textures-->tools-->shadow textúrás brush-t lerakhatunk, hogy az ajtónkon ne süssön át a nap. Miután elmentettük, a Compile Tools-ban kirendereljük a mapunkat.
Készíts egy iwd fájlt, amiben létrehozd a maps könyvtárat és pályanév.gsc-t http://www.totalconversion.hu/articles.php?article_id=26 .A script működésére a gsc fájl megjegyzéseiben térek ki. A beállított jelszó: 413. A gsc fájlba az alábbiakat (alábbi zip ben található fájl tartalmát) másold be:
http://totalconversion.hu/infusions/pro_download_panel/file.php?did=127&file_id=112
Az iwd fájl, textúrákkal és a map fájlal együtt, letölthető innen http://totalconversion.hu/infusions/pro_download_panel/download.php?did=126
Próbáltam részletesen leírni a dolgokat, hogy ne csak a haladók, hanem a kezdők is egyszerűen elkészíthessék a mapot. Ha problémátok van vagy hibát találtok a tutoriálban, akkor írjatok!
Galex