Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Pályabemutató sorozat: Fontenay
Randall - 2010. October 09. 22:07:02 ·636 megnyitás· Nyomtatás
PályaAz eheti bemutatón egy kevésbé ismert pályával szeretnék előrukkolni. Egy francia kisváros, Fontenay a helyszín, amelynek sok köze nincs a valódihoz, talán jobb is így. Mint mindig, az első szembetűnő dolog az a betöltőképernyő. Sajnos eléggé gyatrára sikeredett, a pályának közel sem a legjobb részei kerültek az 1024x1024-es képre. Ha már egyszer várnunk kell, akkor várjunk gyönyörködve. Ez az én elvem. Miután hosszú másodpercekig téptem a hajam az elrettentő látványtól, betöltött a map, lespawnoltam nézelődőbe. Azt kell hogy mondjam, pozitívan csalódtam.



A pálya telis tele van bejárható házakkal, közöttük szűk utcák, járdák kacskaringóznak. A készítő figyelt az építészeti kultúrára is, talán egy kicsit több francia beütés nem ártott volna. Különösen a boltíveknél volt olyan érzésem, hogy nem is Franciaországban vagyok, hanem német honban. Persze ezt nem fogom a hibák közé sorolni, csak megjegyzés szinten említettem meg.
A pálya első ránézésre nem tűnik nagynak, csak akkor jövünk rá igazán, hogy mekkora területet járhatunk be, amikor beállunk az egyik csapatba. No de ne szaladjunk ennyire előre, vannak ennél sokkalta szembetűnőbb dolgok is. Mint például az épületek falai. A map ezen részére egy közepest adnék, ugyan számos helyen láthatunk a falakon sérült részt ábrázoló textúrákat, a kosz továbbra is álom marad. Továbbá számomra érthetetlen módon a készítő néhány épületet nagyon egyedire formázott a textúrák segítségével, míg más helyeken a hányinger kerülgetett a falfestések összeállításától.





Miután gyorsan berepültem a területet, igyekeztem minél alaposabban szemügyre venni a pálya minden egyes részét. Ez részben jó, bár sok esetben rossz döntés volt. Olyan hibákba botlottam, amik csaknem megvakítottak. Ilyenek voltak például a rossz fényviszonyok, amik leginkább a környező modelleken mutatkoztak meg. A háttérben lévő bokorra semilyen mértékben nem jut fény, így teljesen feketén tükröződik vissza.



A bolyongások során még sok olyan hibába ütköztem, amiket vétek lenne kikerülni. Pár helyen nem illeszkednek pontosan a kőkerítések az épületek falaihoz, vagy lelátni a pálya alá a gyér növényzet és terrain miatt. Villogó falakra szerencsére csak egy helyen lettem figyelmes, bár az igazat megvallva, nem is nagyon kerestem az efféle hibákat.





Sokkalta inkább az ötletes megoldások terelték el a figyelmem, valamint a háttér viszonylag részletes kidolgozottsága. A pályát olyan megoldásokkal zárta el a készítő, mint pl egy zsilipkapu, vagy a hagyományosabbnak mondható szögesdrót. Utóbbit azért hoztam fel külön, mert a mögötte kiépített terület egyszerűen gyönyörű. Egy olyan érzés fogja el az embert, mintha az élet tovább folytatódna a pályán kívül is, és ez nagyon felemelő tud lenni.



Sajnos a Panzer-el lezárt rész kevésbé találékony, pláne, hogy az légpárnás módjára lebeg.



Már szeretném befejezni a hibák sorolását, de még nem tehetem, ugyanis további bakik várnak megemlítésre. Az egyik ilyen az alacsonyan elhelyezett ég. Ez azért nem jó, mert a magasabb röppályájú gránátok eltűnnek benne, így teljesen kárbavész egy repesz, ami taktikai szempontból nagyon lényeges előny tud lenni. A házak belső kidolgozottságát viszont érdemes külön is kiemelni, a szobák nagyon részletesen és változatosan vannak berendezve. A készítő nem csupán modellekkel próbálta kitölteni a rendelkezésre álló üres teret, hanem egyéb, brushokból készült kiegészítőkkel is, mint például a többször is visszatérő kandallóval. A házaknak nemcsak a földszintjük, hanem az emeletjük is bejárható, így csaknem a kétszeresére növekedett a játéktér.



Számomra érthetetlen módon a felrobbantott sarkú épületben lévő .30 kaliberes gépágyú használhatatlan. Legalábbis olyan szempontból, hogy senkit sem lehet eltalálni vele, mert az a háttérre néz, ahova köztudottan senki sem tud kimenni. Vagy mégis?
HQ-n kívül minden játéktípust támogat a pálya, közülök kiemelném az SD-t. Nem azért, mert ebben a legjobb, hanem mert ebben a legrosszabb. A plant pontok érthetetlen módon flak88-as ágyúk. Ebben csak annyi az érdekes, hogy ki lenne olyan hülye, hogy falakkal körbevett területre helyezzen el egy üteget? Más részről ez azért is hiba, mert könnyedén ki lehet róluk ugrani a pályáról, nem szükségeltetik hozzá jumpos múlt. A pálya egyszerűen túl kicsi az SD-hez. A legjobb játékélmény eléréséhez egyértelműen TDM-ben, illetve DM-ben játszunk.
A végére hagytam szándékosan a csattanót. A portálozást. Igen, jól hallottátok, a pálya teljes mértékben portálozva van, sőt. Mindenhol garantált a fix fps. Ez egy hatalmas plusz pont a készítőnek, amit elsősorban a gyengébb masinákkal rendelkezők köszönhetnek meg.
A sok bug ellenére végeredményben egy erősen haladó pályának lehettünk szemtanúi.

Pozitívumok
Negatívumok
+0.5 Szépen kidolgozott belső terek
-1 SD-ben játszhatatlan
+1 A külső megjelenés szép -1 Alacsonyan elhelyezett ég
+0.5 Ötletes megoldások
-0.5 Rengeteg apró hiba
+1 Részletes háttér

+1 Könnyen kiismerhető pályaszerkezet

+1 Portálozás


Pontszám: 7.5/10

Pálya letöltése
12 hozzászólás


Hozzászólások
#1 | juve54 - 2010. October 09. 22:22:43
Nem lett rossz... XD csak neked mivel ameddig én ... addig te ezt irtad XD
#2 | zotyika - 2010. October 10. 06:56:32
Miután hosszú másodpercekig téptem a hajam

oldalát tépted a hajadnak?xd
#3 | Randall - 2010. October 10. 08:35:11
Nem éget le a hajam ok? Grin Csak unatkoztam, petx meg bevette...
#4 | zolihunter2010 - 2010. October 10. 08:50:41
xD
#5 | PetX - 2010. October 10. 16:47:59
1. Hogy jön ide a leégett haj?
2. "Miután hosszú másodpercekig téptem a hajam" ebben mit nem lehet érteni?

Am jó lett a leírás.
#6 | eDems - 2010. October 10. 17:05:56
grat randallWink

(bár én a rengeteg apró hibára itt 1-et adtam volnaSmile )
#7 | Randall - 2010. October 10. 18:07:06
Annyira nem szembetűnőek a hibák, csak én vagyok ilyen, hogy van pofám észrevenni őket. A 7 pontot meg kevesellettem volna a pályára. Azt hiszem a hét és fél korrekt. Ha még egy órát dolgozott volna a készítő a pályán, simán lehetett volna 9 pontos.
#8 | GAlex - 2010. October 11. 17:18:52
Ha a pályán sok script van, dekoráló jelleggel, akkor arra adsz plusz pontot??
#9 | Randall - 2010. October 15. 15:29:24
Nemtom Grin
#10 | vova821e1 - 2010. October 30. 09:20:27
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]