Pályabemutató sorozat: Fontenay |
Randall - 2010. October 09. 22:07:02 ·636 megnyitás·
|
Az eheti bemutatón egy kevésbé ismert pályával szeretnék előrukkolni. Egy francia kisváros, Fontenay a helyszín, amelynek sok köze nincs a valódihoz, talán jobb is így. Mint mindig, az első szembetűnő dolog az a betöltőképernyő. Sajnos eléggé gyatrára sikeredett, a pályának közel sem a legjobb részei kerültek az 1024x1024-es képre. Ha már egyszer várnunk kell, akkor várjunk gyönyörködve. Ez az én elvem. Miután hosszú másodpercekig téptem a hajam az elrettentő látványtól, betöltött a map, lespawnoltam nézelődőbe. Azt kell hogy mondjam, pozitívan csalódtam.

A pálya telis tele van bejárható házakkal, közöttük szűk utcák, járdák kacskaringóznak. A készítő figyelt az építészeti kultúrára is, talán egy kicsit több francia beütés nem ártott volna. Különösen a boltíveknél volt olyan érzésem, hogy nem is Franciaországban vagyok, hanem német honban. Persze ezt nem fogom a hibák közé sorolni, csak megjegyzés szinten említettem meg. A pálya első ránézésre nem tűnik nagynak, csak akkor jövünk rá igazán, hogy mekkora területet járhatunk be, amikor beállunk az egyik csapatba. No de ne szaladjunk ennyire előre, vannak ennél sokkalta szembetűnőbb dolgok is. Mint például az épületek falai. A map ezen részére egy közepest adnék, ugyan számos helyen láthatunk a falakon sérült részt ábrázoló textúrákat, a kosz továbbra is álom marad. Továbbá számomra érthetetlen módon a készítő néhány épületet nagyon egyedire formázott a textúrák segítségével, míg más helyeken a hányinger kerülgetett a falfestések összeállításától.


Miután gyorsan berepültem a területet, igyekeztem minél alaposabban szemügyre venni a pálya minden egyes részét. Ez részben jó, bár sok esetben rossz döntés volt. Olyan hibákba botlottam, amik csaknem megvakítottak. Ilyenek voltak például a rossz fényviszonyok, amik leginkább a környező modelleken mutatkoztak meg. A háttérben lévő bokorra semilyen mértékben nem jut fény, így teljesen feketén tükröződik vissza.

A bolyongások során még sok olyan hibába ütköztem, amiket vétek lenne kikerülni. Pár helyen nem illeszkednek pontosan a kőkerítések az épületek falaihoz, vagy lelátni a pálya alá a gyér növényzet és terrain miatt. Villogó falakra szerencsére csak egy helyen lettem figyelmes, bár az igazat megvallva, nem is nagyon kerestem az efféle hibákat.


Sokkalta inkább az ötletes megoldások terelték el a figyelmem, valamint a háttér viszonylag részletes kidolgozottsága. A pályát olyan megoldásokkal zárta el a készítő, mint pl egy zsilipkapu, vagy a hagyományosabbnak mondható szögesdrót. Utóbbit azért hoztam fel külön, mert a mögötte kiépített terület egyszerűen gyönyörű. Egy olyan érzés fogja el az embert, mintha az élet tovább folytatódna a pályán kívül is, és ez nagyon felemelő tud lenni.

Sajnos a Panzer-el lezárt rész kevésbé találékony, pláne, hogy az légpárnás módjára lebeg.

Már szeretném befejezni a hibák sorolását, de még nem tehetem, ugyanis további bakik várnak megemlítésre. Az egyik ilyen az alacsonyan elhelyezett ég. Ez azért nem jó, mert a magasabb röppályájú gránátok eltűnnek benne, így teljesen kárbavész egy repesz, ami taktikai szempontból nagyon lényeges előny tud lenni. A házak belső kidolgozottságát viszont érdemes külön is kiemelni, a szobák nagyon részletesen és változatosan vannak berendezve. A készítő nem csupán modellekkel próbálta kitölteni a rendelkezésre álló üres teret, hanem egyéb, brushokból készült kiegészítőkkel is, mint például a többször is visszatérő kandallóval. A házaknak nemcsak a földszintjük, hanem az emeletjük is bejárható, így csaknem a kétszeresére növekedett a játéktér.

Számomra érthetetlen módon a felrobbantott sarkú épületben lévő .30 kaliberes gépágyú használhatatlan. Legalábbis olyan szempontból, hogy senkit sem lehet eltalálni vele, mert az a háttérre néz, ahova köztudottan senki sem tud kimenni. Vagy mégis? HQ-n kívül minden játéktípust támogat a pálya, közülök kiemelném az SD-t. Nem azért, mert ebben a legjobb, hanem mert ebben a legrosszabb. A plant pontok érthetetlen módon flak88-as ágyúk. Ebben csak annyi az érdekes, hogy ki lenne olyan hülye, hogy falakkal körbevett területre helyezzen el egy üteget? Más részről ez azért is hiba, mert könnyedén ki lehet róluk ugrani a pályáról, nem szükségeltetik hozzá jumpos múlt. A pálya egyszerűen túl kicsi az SD-hez. A legjobb játékélmény eléréséhez egyértelműen TDM-ben, illetve DM-ben játszunk. A végére hagytam szándékosan a csattanót. A portálozást. Igen, jól hallottátok, a pálya teljes mértékben portálozva van, sőt. Mindenhol garantált a fix fps. Ez egy hatalmas plusz pont a készítőnek, amit elsősorban a gyengébb masinákkal rendelkezők köszönhetnek meg. A sok bug ellenére végeredményben egy erősen haladó pályának lehettünk szemtanúi.
Pozitívumok
|
Negatívumok
|
+0.5 Szépen kidolgozott belső terek
|
-1 SD-ben játszhatatlan
|
+1 A külső megjelenés szép |
-1 Alacsonyan elhelyezett ég |
+0.5 Ötletes megoldások
|
-0.5 Rengeteg apró hiba
|
+1 Részletes háttér
|
|
+1 Könnyen kiismerhető pályaszerkezet
|
|
+1 Portálozás
|
|
|
|
#1 |
- 2010. October 09. 22:22:43
#2 |
- 2010. October 10. 06:56:32
#3 |
- 2010. October 10. 08:35:11
#4 |
- 2010. October 10. 08:50:41
#5 |
- 2010. October 10. 16:47:59
#6 |
- 2010. October 10. 17:05:56
#7 |
- 2010. October 10. 18:07:06
#8 |
- 2010. October 11. 17:18:52
#9 |
- 2010. October 15. 15:29:24
#10 |
- 2010. October 30. 09:20:27
|
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|