A Worldspawn
Codban a világítás egyik része! Itt állíthatod be, hogy milyen erejű, irányú, színű stb legyen a napfény, illetve milyen sötétek lehessenek az árnyékok stb.
Ha nem állítjuk be, akkor teljes sötétség lesz mappunkon…
Fontos dolgok:
- A worldspawn nem kötelező: csak erősen ajánlott
- Egy mappon csak egy worldspawn lehet (vagy nulla J )
1. Beállítás helye
Ezt az értéket úgy tudjuk beállítani:
- Nyomjunk ESC-et (ne legyen semmi kijelölve)
- Hozzuk elő az entity-t (n)
- keressük ki az objektum típusok között a worldspawn névvel rendelkezőt (utolsó)
- Klikk rá! Majd klikk a classname-> worldspawn bejegyzésre
(ezt azért szoktam így, hogy biztosan bevegye a bejegyzést)
- majd adjuk meg a kívánt worldspawn bejegyzéseket
2. Értékek
Én úgy szoktam, hogy amíg csak tervezem a mapot (és időnként kíváncsiságból konvertálom) egy egyszerűt adok meg, hogy ne teljen sok idó el a kiszámolással.
(Természetesen itt is érvényes a szabály: szebb minőség általában bonyolultabb bejegyzésekkel jár, amitől pedig megnő a kiszámolás ideje.)
Alap bejegyzés:
"ambient": "1" "_color": "255 255 255" "sunlight":"1" "suncolor":"255 255 255"
Egy gyári (szerintem a legjobban sikerült, sicily2 mappon):
"suncolor255" "255 209 137" "spawnflags" "0" "sundirection" "-24 235 0" "sunlight" "1.3" "suncolor" "0.8980 0.6352 0.3882" "diffusefraction" ".35" "sundiffusecolor" "0.4196 0.4078 0.4901" "_color" "1.000000 1.000000 1.000000" "ambient" ".10" "sundiffusecolorold" ".95 .88 1"
Egy kis mi-micsoda: (egyébként ezt a listát olvashatjátok az entity ablakban – szóval olvashattok és próbálgassatok is)
"music"
|
|
"ambienttrack"
|
Ambient wav fájl – ugye ez az a hang, amit alapból lejátszik a játék a mappon, NEM csak innen lehet beállítani
|
"gravity"
|
A mappon érvényes gravitáció mértéke (alap 800) ha túl nagyra állítod még ugrani, sem tudsz J
|
"message"
|
Elméletileg egy üzenetet ír ki! (Nekem nem működött!)
|
"ambient"
|
A "környezeti" fény ereje! (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb)
|
"_color"
|
Az ambient fény színe. (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) – Ha van ambient ez KÖTELEZŐ
|
"sun"
|
A nap shadernek (erről később a skyboxoknál) neve. Általában a skyboxban deffiniált!
|
"suncolor"
|
A nap fényének a színe (RGB kód, ahol a teljes csatorna 1) a suncolor255 esetén 255 egy teljes csatorna tehát szabvány rgb kód – ha van sunlight KÖTELEZŐ használni
|
"sunlight"
|
A napnak a fényereje. (1 – teljesen napos, 2 túl világított, 1 alatt logikusan sötétebb)
|
"sundiffusecolor"
|
A nap becsillanásának (tehát amikor pont belenéz a player) a színe
|
"diffusefraction"
|
A nap becsillanásának ereje, sundiffusecolor-t meg kell adni
|
"sundirection"
|
nap iránya, 3dimenziójú vektor (0,0,0)
|
"minlight"
|
A fény minimális intezítása. (Fontos ez nem határozza meg a játékban a modellekre eső fény intezítását.)
|
"minlightcolor"
|
Ahol a fény a fenti kulcs értékét eléri ott milyen, legyen a fény színe.
|
"northyaw"
|
Merre van észak?
|
|
|
sun_cameraflare
|
Eredménye corona szerő (LSD fények) effect:

(itt kicsit elcsúszott…)
|
NO_GT_WOLF
|
Q3 örökség! VLSZ nem működik, de aki érdekel:
NO_GT_WOLF: kampányként nem lehet játszani
NO_STOPWATCH: nem mód nem játszható rajta
NO_CHECKPOINT elméletileg nincs checkpoint a mappon
|
NO_STOPWATCH
|
NO_CHECKPOINT
|
Alább pár worldspawn értéket találtok (modsonline.com ról):
(ezeket saját magatok is kikereshetitek: csomagoljátok ki a bsp fájlt, nyissátok meg egy egyszerű szövegszerkesztővel: notepad++, wordpad stb. Keressetek arra a szóra, hogy worldspawn és másoljátok ki az értékeket)
Mp_Kharkov: "ambient" "0.1" "_color" "1 1 1" "sunlight" "1.1" "suncolor" "0.8470 0.8 0.8470" "sundiffusecolor" "1 1 1" "diffusefraction" "0.35" "sundirection" "-70 308 0" Mp_Kursk: "minlightcolor" ".75 .84 1" "_color" ".75 .84 1" "ambient" "0.2" "diffusefraction" "0.45" "suncolor" "1 .73 .42" "sundiffusecolor" ".75 .84 1" "sundirection" "-32 37 0" "sunlight" "1" Mp_Ponyri: "sunlight" "0.95" "suncolor" "0.95 0.93 0.86" "sundiffusecolor" "1.0 1.0 1.0" "diffusefraction" "1" "sundirection" "-32 37 0" "ambient" "0.15" "_color" "1 1 1" Mp_Italy: "northyaw" "180" "ambient" "0.1" "_color" "1 1 1" "diffusefraction" ".35" "suncolor" "0.8980 0.6352 0.3882" "sundiffusecolor" "0.4196 0.4078 0.4901" "sundirection" "-15 235 0" "sunlight" "1.2"
|
Mp_Sicily: "_color" ".94 .94 1" "ambient" ".125" "diffusefraction" ".225" "suncolor" "1 0.7647 0.3215" "suncolor255" "255 209 137" "sundiffusecolor" ".90 .90 1" "sundirection" "-5 295 -2" "sunlight" "1.8" Mp_Stanjel: "northyaw" "270" "ambient" "0.12" "sunlight" "1.5" "suncolor" "1 .75 .65" "sundirection" "-35 300 0" "sundiffusecolor" ".75 .85 1" "diffusefraction" "0.35" "_color" "0.750000 0.60 0.50" Mp_Arnhem: "ambient" "0.15" "_color" "1 1 1" "sunlight" "1.7" "suncolor" "1 0.8941 0.7254" "sundirection" "-45 230 0" "sundiffusecolor" ".5 .5 .5" "diffusefraction" "0.3" Mp_Berlin: "northyaw" "270" "sundiffusecolor" ".6 .6 .8" "_color" "1 1 1" "sunlight" ".75" "sundirection" "-30 130 0" "suncolor" "0.37 0.47 0.75" "diffusefraction" "0.3" "ambient" "0.175"
|
Szendvics
(elnézést mindenkitől nem volt türelmem végig formázni...)
|