A Caulk fontossága
A pályát kezdetben Caulk textúrával kell felépíteni. A szerkesztőben ez egy látható felszín, tudod szerkeszteni, de a játékban láthatatlan, nem kerül kirajzolásra. Ez miért fontos? Ha a pályádnak van két változata, egy megfelelő Caulkkal és egy nélküle, látni fogod a különbséget az fps-en, mert ha egy textúrát használsz egy felszínen, azt a játék dönti el, hogy látni fogod-e vagy sem. Ha a rejtett területeket Caulkozod, például az épületek nem látszó részeit, vagy a felszín alatti részt, a játék ezeket nem rajzolja ki. Bár a Caulk nélkülözhető, használata mégis ajánlott a minőség érdekében.
Textúra menü
- Show All – Megmutatja az összes textúrát, ami a játék könyvtárában van.
- Show In Use – A betöltött pályán használt összes textúra.
- Surface Inspector – Textúra igazítás.
- Find / Replace – Megnyit egy ablakot, amiben lecserélheted a textúrát egy másikra.
- Render Method – Hogyan világítsa meg a Radiant a pályát.
- Texture Filter – Részletesség szintje.
- Texture Window Scale – Textúrák mérete a textúra ablakban.
- Texture Lock – Textúra zárolása. Mozgatáskor a textúra mozogjon-e a brushhoz viszonyítva.
- Az utolsó 3 beállítással a textúrákat tudod szűrni.
- Usage – Textúrák szűrése szándék szerint.
- Locale – Textúrák szűrése témák vagy pályák szerint.
- Surface type – Textúrák szűrése felület szerint.
- Megjegyzés: Mind a 3 szűrűt tudod egyszerre használni, például kiválasztod az 'Exterior Wall'-t a Usage-ből és a 'Brick'-et a Surface Type-ból.
Textúra használata
- Használd a szűrőket a textúrák kereséséhez.
- Válasszad ki a brushodnak azt az oldalát, amelyiket textúrázni akarod (CTRL+SHIFT+Bal klikk).
- Kattints rá a textúrára az ablakban.

Surface inspector
- Hogy használni tudd a surface inspectort, ki kell választanod egy textúrázott brush oldalát. A surface inspectort az 'S' gomb megnyomásával tudod előhozni.
- Texture – Az aktuális textúra neve.
- Horizontal és Vertical Shift – Hány egységgel mozgatod a felületen a textúrát függőlegesen, ill. vízszintesen.
- Horizontal és Vertical Stretch – Az aktuális textúra függőleges, ill. vízszintes nyújtása.
- Rotate – A textúra elforgatása fokban megadva.
- CAP – Alapértelmezett textúra-beállítás használata.
- Natural – Görbe felszínen alakítja a textúrát természetesebbé.
- Fit – A textúra széleit a felület széleihez igazítja.
- Set… – Hasonló a 'Fit'-hez, de testre tudod szabni, hogy a textúra hányszor ismétlődjön.
- A 'Set'-nél tudod használni a 'Texture x' és 'Texture y' négyzeteket: meghatározzák, hogy egy textúra hányszor ismétlődjön a tengely mentén.
 |
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|