Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
3DS Max alapok

Sziasztok, ebben a tutorialban megmutatom nektek, hogy hogyan is álljatok neki egyáltalán egy modell lemodellezéséhez. Kezdjük rögtön a legelején, azután persze, hogy mindeki letöltötte a modellező programot (esetünkben a 3DS MAX 2009-et): gondoljuk ki pontosan, hogy mit akarunk modellezni. Én egy régi petróleumlámpát választottam, csak hogy ne ugorjunk bele egyből a közepébe. Nos ezután menjünk fel a http://google.hu/ oldalra ( amit gondolom senkinek sem kell bemutani) és irjuk be, a keresendő tárgy nevét majd „képek”. Fontos, hogy lássuk, hogy mit modellezünk, mert néha  az emlékezetünk csal.

Kis kitérő: A játékfejlesztő stúdiókban ha egy olyan dolgot, vagy karaktert kell lemodelleznie a 3D Designernek, magyarul a modellezőnek, ami nem létezik eddig, vagy csak nagyon nehéz lenne elképzelni, akkor szoktak Concept Art-ot rajzolni, amit maga elé téve a modellező, már könnyen letudja modellezni a tárgyat, mert tudja, hogy a stúdióvezetőnek is „olyan” dolog kell.

Miután kiválasztottuk a nekünk szükséges képeket, mentsük le, de elég ha csak megvan nyitva.
Én ezt válaszottam:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Kerosene_lamp.JPG

Most nyissuk meg a 3DS MAX 2009-et, az én modellemet egy Cylinder-el fogom kezdeni.

következő lépésként jelöljük ki az alakzatunkat, majd jobb gomb -> Convert To: -> Convert to editable poly

A következő pillanatban változott valami az ablakon, azaz „előbújt” a polygonmodellezéshez szükséges kis ablakocska :D
Keressük meg és válasszuk ki a következő, bekeretezett ikont:

Ez azt jelenti nekünk, hogy Face-ekkel kívánunk dolgozni, most erre lesz szükségünk.
Ha ez megvan, sárga kiemelés jelzi ha aktiválva van. ( mégegyszer rákattintasz: kikapcsol )
Ugye még emlékszünk, hogy hol volt ez a kis négyzet? Igen? Akkor menjünk egy kicsit lejebb és keressük meg az „Extrude” kifejezést, ami azt teszi nekünk lehetővé, hogy úgymond „növesszük” a modellünket. A következők során erre és a három transform tool-ra szükségünk lesz ( mozgatás, nagyítás, forgatás )

Fontos: Ha éppen egy eszközt használsz, és azt el akarod dobni, akkor a jobb egérgombra kell kattintanod, vagy újra a nevére.


Nos akkor kezdjünk neki, jelöljük ki a mi kis Cylinderünk tetjén lévő face-t. (Ehez kikell választanunk  a már régebben kiválasztott modellt és persze az edit poly –n belül a Polygon-t.)
A kijelölt polygont most egy kicsit zsugorítsuk össze az X és Y tengejen EGYSZERRE, mivel amint látjuk, a lámpánknak az alja kicsit szélesebb mint az utána következő rész.( Ügyeljünk a méretarányosságra is.)

Ehhez kattintsunk a nyíllal jelölt ikonra. Majd a következő képen sárgával „világító” ponton fogjuk meg , majd húzzuk közelebb a középponthoz.

Ilyet kell kapnunk:

Extrudet úgy tudjátok használni, hogy miután rákattintottatok, kiválasztjátok a polygont és nyomva tartva az egeret elhúzzátok az egyik irányba, és ezt kell kapnotok:

Ezt folytatva készítsétek el a saját lámpátokat. Én némi szórakozás után ilyet kaptam:

Render:


 

1337 Studios (c) 2010

http://www.leetstudios.tk/

Írta: wndr

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]