Az első szoba, égtextúrák, a kész pálya elmentése |
Kamera mozgatása
- A 3D-s kijelzőn hasznáható parancsok
- C - süllyedés
- D - emelkedés
- CTRL + Jobb gomb + az egér fel v. le húzása - emelkedés/süllyedés
- A - kamera felfele fordítása
- Z - kamera lefele fordítása
- CTRL + SHIFT + az egér mozgatása - szabad nézelődés
- End - visszaállítja az eredeti kameraállást
- A 2D (felső, szembe, oldalnézet) kijelzőn használható parancsok
- Insert - távolodás
- Delete -közelítés
- Egér görg?je - közelítés/távolítás
- Jobb gomb + Az egér mozgatás - a szerkesztőfelület mozgatása
Az első szoba
Készíts egy brush az alábbi értékekkel: 360*360*200 (a számokat a brush szélén látod)

Ha megvan, bontsd oldalaira a brusht. Vedd le a kijelölést, majd jelöld ki csak a falakat, és adj nekik egy textúrát a 'Normandy/Wall' textúracsomagból. Most ugyanezt a padlóval ('Normandy/floors') és a plafonnal ('normandy/ceiling', de lehet a floors is). Most helyezz el egy spawnpontot:
- Ha SP pályát csinálsz, akkor 'jobb gomb -> info -> player_start'. Itt fogod kezdeni a pályát.
- Ha MP (deathmatch, stb...) pályát csinálsz, akkor 'jobb gomb -> mp -> deathmatch_spawn'. Itt fogod kezdeni a pályát (egy MP pályára kb. 20 spawn-ot érdemes tenni).
Világítás
Most pedig a legfontosabb: a világítás. Ha belövöd a fényeket (később), akkor minden épületbe kell fény, ami le van zárva. Világítást a 'jobb gomb -> light'-al tudsz csinálni. A fénynek tudsz értéket is adni. Az Entitybe kell írni: Key: light Value: [egy szám]//a fény erőssége
Ha megnyomod a 'K'-t, akkor ki tudod választani, hogy milyen színűen világítson a fény. Ha lépésről lépésre így csináltad akkor kb. ilyesmi fog kijönni:

Égtextúra készítése
Töltsd le ezt a .pk3-at:
SkyTextures <-Ezt rakd a main mappába.
Ekkor megjelenik a 'Textures' menüpontban a 'sky' textúracsomag.
Vond körbe az egész mapot egy nagy brush-al, bontsd oldalaira (Hollow), majd vond be egy általad választott égtextúrával.
A pályák elmentése
- Ha Sp pálya, akkor a 'main/maps' mappába kell menteni.
- Ha MP pálya, akkor a 'main/maps' mappába csinálsz egy új mappát, majd átnevezed 'mp'-re, és ide mented a pályát.
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|