Egy egyszerű házat fogunk elkészíteni, mint amelyet a képen is látsz. A háznak két szobája, egy ablaka, egy bejárata ajtaja és egy kis udvara lesz.

Geometria
első lépésként csináld meg a háznak az alapját egy brushból. Fontos, hogy kezdetben mindent Caulk textúrából építs, mert azt a játék nem rajzolja ki, ezért nem csökkenti az fps-t a pályádon.

Ha ezzel megvagy, húzzad fel a négy falat. A sarkoknál kerekítsed le a falat 45 fokban az Edge Tool (E) segítségével. Erre is fps-megtakarítás szempontjából van szükség, mert 3 helyett csak 2 oldalt rajzol ki a játék.

A vágó eszközzel (Clipper) vágjad ki a falból az ablakot és az ajtót. Ha szorgalmas vagy, csinálhatsz az ajtónak és az ablaknak keretet is.

Ha ezzel is készen vagy, csináld meg a belső falat ugyan úgy, mint a külsőt. Vágj bele egy ajtót.

A földszinttel végeztél, jöhet a tető. Húzz egy brusht a ház tetejére. Válts oldalnézetre a 2D-s ablakon és a vágó eszközzel vágd le a brush két oldalát, hogy háromszög formájú legyen.

Készen van a ház váza, jöhet az udvar. Húzz egy brusht a ház elé. Az én brushom mérete 384x384. A fenti menüpontok közül válasszad a 'Patch -> Simple Terrain Patch…'-t. Felugrik egy kis ablak. A szélességet (Weight) és a magasságot (Height) egyaránt állítsad 7-re.

A képen használt textúrák:
- Udvar
- mtl_duhoc_grass01 (Usage -> ground)
- Külső falak
- mtl_caen_wall_512tile_stone_01 (Usage -> exterior wall)
- Belső falak
- mtl_caen_wall_int_04 (Usage -> interior wall)
- Padló
- v_wood_floor1 (Usage -> floor)
- Plafon
- v_wood_floor2 (Usage -> floor)
- Ablak- és ajtókeret
- v_woodtrim03 (Usage -> exterior trim)
- Háztető
- mtl_hill400_roof_04 (Usage -> roof)

Modellezés
Egy ház nem ház modellek nélkül. Én egy asztalt tettem az ajtó mellé, hogy kitöltse az ottani üres teret. Jobb klikk a 2D-s ablakon -> Misc -> Model, majd válasszad ki a furniture_longdiningtable modelt. Az udvarra is tegyél le egy fát (tree_grey_oak_med_a), hogy ne legyen üres.

Világítás & Spawnok
Már csak a fények hiányoznak a pályáról, valamint a kezdőhelyek. Húzz egy akkora brusht, hogy beleférjen a pályád, majd nyomd meg a 'Hollow' eszközt, amivel kivájod a belsejét. Csinált neked 6 brusht, ezeknek adjál 'sky_breakout (Usage -> sky)' textúrát. Végül adj a pályádnak worldspawnt.
A kezdőhelyek lerakása még hátra van. Jobb klikk a 2d-s ablakon -> mp -> dm_spawn. Ezzel leraktál egy kezdőhelyet a Deathmatch játékmódhoz. Tegyél le tdm_spawn-t is a TeamDeathmatch játékmódhoz. Mindkettőből tegyél le 2-2-t. Még hátra van egy global_intermission. Ide spawnol a játék, miután betöltötted a pályádat.

PÁLYA LETÖLTÉSE INNEN! |
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|