Áttekintés
A hangokhoz egy külön fájl van rendelve .CSV kiterjesztéssel. A .CSV fájl tartalmazza a hangok beállításait, neveit. A fájl elhelyezkedése: *.iwd/soundaliases/*.csv
Háttérzene
A háttérzene egy globális hangforrás, ami folyamatosan fut a pályádon, megalapozva a hangulatot.
1. A .gsc fájlodhoz add hozzá az alábbi sort.
ambientPlay("ambient_mp_pályádneve");
2. Hozz létre egy 'soundaliases' mappát az .iwd fájlodon belül. 3. A mappába hozz létre egy mp_pályádneve.txt fájlt, majd írd bele az alábbi sorokat.
name,sequence,file,vol_min,vol_max,vol_mod,pitch_min,pitch_max,dist_min,dist_max, channel,type,probability,loop,masterslave,loadspec,subtitle,compression, secondaryaliasname,volumefalloffcurve,startdelay,speakermap,reverb,lfe percentage
#Ambiance ambient_mp_pályádneve,,ambient/amb_france01b.mp3,0.63,,,,,,,local,streamed,,looping,,mp_pályádneve
Megjegyzés: A piros színnel jelzett sorral tudod beállítani a hang elérési útvonalát.
4. Mentsd el a fájlt mp_pályádneve.csv néven, szöveges kiterjesztéssel.
Helyi hangforrások
A helyi hangforrás, ellentétben a globálissal, a pályának csak egy bizonyos részére terjed ki. A hang középpontjától távolodva gyengül a hang ereje is. A legalapvetőbb példa erre a rádió.
1. A Radiantban az objektumból csinálj ’script_model’-t, majd add hozzá az alábbi értékeket.
Key: targetname Value: radio
2. Mentsd el a pályád. 3. A pályád .GSC fájljába írd bele az alábbi sort, még a } elé.
radio=getent("radio","targetname"); radio playloopsound ("radio");
Elnevezés=getent("Objektum értéke"); Elnevezés playloopsound ("Hang");
4. Nyisd meg a .CSV fájlod, majd add hozzá az alábbi sort.
radio,,Radio/germanradio_grv_01.wav,0.63,,,,,,,voice,streamed,,looping,,mp_pályádneve
Megjegyzés: A piros színnel jelzett sorral tudod beállítani a hang elérési útvonalát.
5. Mentsd el, és kész.
|
|