Áttekintés
Miután elkészítetted a pályádat, le kell kompilálnod, hogy tudj rajta játszani a játékban. A program a .map fájlból .d3dbsp fájlt csinál, ami tárolja a pályád geometriáját, modelljeit és entitásait. Az entitásokba beletartoznak a fények, árnyékok is. A kezelőfelületen be tudod állítani, hogy a program a pályának mely részeit konvertálja.
BSP beállítások (BSP Options)
- OnlyEnts - Az egyetlen hasznos funkció az a 'onlyents'. Amennyiben csak entitásokat adtál hozzá vagy szerkesztettél, a fordítási időt jelentősen le fogja csökkenteni azzal, hogy a geometriát figyelmen kívül hagyja.
Megjegyzés: Ha a geometriát változtatod és az 'onlyents' be van kapcsolva, akkor a program nem fordítja le a geometriát, ezáltal a pályád nem fog változni.
- BlockSize – A rácsméretet a BSP-hez igazítja. 0 a legnagyobb lehetőség.
- SampleSize – Skálázza a lightmaps-et. 2 a kétszeres pixelméret, 0.5 a fél.
Fény beállítások (Light Options)
- Fast – A fényeket gyorsan, de pontatlanul kompilálja.
- Extra – Magas minőségben adja vissza a fényeket.
- Verbose – Engedélyezi az Extra kompilálás üzeneteit.
- ModelShadow – A modellek árnyékot vetnek.
- NoModelShadow – Fordításnál kívül lesznek hagyva a modellek.
- DumpOptions – Megmutatja a legtöbb aktuális beállítást.
- Traces – Mintapontokról vett nyomok száma.
- BounceFraction – A magas értékek elmosódnak, az alacsonyak sötétebbek.
- Jitter – Megtöri a 'Trace'-t (0 semmi, 1 max)
Mi az a Grid?
Az entitások (modellek, játékosok, AI-k) mind használnak fényeket, árnyékokat. Az összetettebb pályákon (ellentétben a kicsi tesztpályákkal) a program kiszámolja, hogy melyik entitás igényel sok munkát. A Grid megakadályozza, hogy a motornak valós időben kelljen kirajzolnia ezeket a fényeket, ezért hozzáadja a BSP-hez, pályanév.grid fájl néven. Ha a pályádon létrehoztál vagy módosítottad a rácshálót, akkor azt újra kell kompilálni.
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|