Előkészülés
Mielőtt nekilátsz az alpházásnak, szükséged lesz egy terrainra, amit megfelelően textúráztál. Minden olyan textúrán tudod alkalmazni az alpházást, amelyiknek a neve végén a '_blend' szó szerepel. Az alpha nem más, mint a textúrák közti átmenet. Ezt az átmenetet az egyik réteg halványításával, keverésével csinálhatod meg.
- Válaszd ki az összes terrain hálót, amelyiket keverni szeretnéd.
- Másoljad le (SPACE) és mozgassad távolabb az alap tereptől, de NE módosítsd!
- Célszerű 16 egységgel megemelni a hálót a könnyebb kijelölés érdekében 16 egységgel (nyomj 4-est és mozgasd eggyel feljebb).

Keverés
1. Jelöld ki a felső terraint, és az 'Y' megnyomásával hívd elő az 'Advanced Terrain Editor'-t. 2. Válaszd ki a 'Flatten'-t és az 'Alpha'-t.
- A körök sugarának és érzékenységének állításával tudod befolyásolni a textúra keverés mértékét.
3. Tartsd lenyomva az ALT-ot és a bal vagy jobb egérgombbal tudod keverni a textúrát a 3D ablakban. 4. Ha kész vagy, tedd vissza a terrain hálót az eredeti helyére, azaz illeszkedjen az alatta lévőre.
Fontos: Még mindig ki tudod választani a hálókat, de legyél biztos benne, hogy mindkettőt kijelölted. A SHIFT és a bal egérgomb nyomva tartása mellett mozgasd az egeret, így biztosan kijelöli mindkét terraint. Ha nem így teszel, előfordulhat, hogy csak az egyiket jelöli ki.

 |
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|