Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Kés készítése
Első lépésként megkeressük a Create Polygon Tool eszközt (Polygons> Create Polygon Tool)
Oldalnézetbe váltjuk (Panels > Ortographic > Side), majd megrajzoljuk a kés körvonalát. Az eszköz úgy működik, hogy a szerkesztő ablakban pontokat kell elhelyezned, amiket összeköt automatikusan. Ha kész, megnyomod az Entert.  Ez csak egy lapot fog létrehozni, ezt később térbeli alakzattá alakítjuk.



Ha valamelyik pontot nem jó helyre tetted, ne ess pánikba, ha végeztél, tudod őket mozgatni Vertex nézetben.
Ezután meg kell határoznunk a penge és a markolat határait. Ehez a Cut Faces Tool-t fogjuk használni (Edit Polygons> Cut Faces Tool). Ha a modelledet Object módba teszed, akkor a bal egérgomb nyomva tartásával tudod állítani a vágás szögét.



Ez után két eszközt kell majd alkalmaznunk, hogy könnyedén összekössük a modell vertexeit.
Először a Triangulate, majd a Quadrangulate eszközt. Mind a kettő a Polygons menü alatt érhető el.



Ezt követően Object Modba kell váltanunk, és az Extrude Face eszközzel térbeli alakzattá kell varázsolnunk a modellünket (Edit Polygons> Extrude Face). Ezt sokkal egyszerűbb lesz Perspective nézetben (Panels > Perspective > pers). Sokszor hasznos, ha az előugró eszköztárnál bejelöljük a Keep Faces Together lehetőséget, aminek segítségével nem fogja külön-külön venni az egyes Face-eket, hanem ahol szükséges, összeolvasztja. Ezt pirossal kiemeltem a képen, hogy hol találod meg.



Állítsuk a vastagságát fele olyan vastagra, mint amilyenre szeretnénk a kés pengéjét. Az élével még most nem kell foglalkoznunk. Ha megvan, akkor az egyik oldalán lévő Face-eket töröljük ki. Célszerű azt, amelyiket már a gép kiválasztott nekünk az Extude folyamán.
Következő lépésként az élét fogjuk megcsinálni. Azon az oldalon, ahol még megvan az oldala a késnek, az alul lévő éleket kiválasztjuk, majd felhúzzok valamennyire. Ez szemmértékes művelet. :P



Most pedig a kés markolatát kell kicsit megvastagítani. Ehhez kijelöljük az ugyan ezen az oldalon lévő Face-eket, amik a nyélhez tartoznak, majd ismételten az Extrude Face eszközzel tornázunk.



Ha ezzel is megvagyunk, akkor jön az, amikor a késünknek mindkét oldalát megcsináljuk. Ennek a legegyszerűbb módja a tükrözés. Szóval keressük meg a Mirror Geometry eszközt (Polygons > Mirror Geometry). De fontos, hogy ne az eszköz nevére, hanem a mellette lévő kicsi fekete négyzetre kattints. Itt éred el az eszköz finom beállításait. Ilyen ablak kell hogy fogadjon:



Nálam ezen a képen már be is van állítva a tükrözés iránya. Mint látod mind a 6 irányba tudod tükrözni a modelled. Ha beállítottad, kattints a Mirror-ra. Ezzel tükrözted is. Előfordulhat, hogy nálad másképpen fest majd a modell, amikor ezt a beállítást használod, lehet hogy te a másik irányba fordítottad a kést, másik oldalát törölted stb...Nem kell pánikba esni, visszalépsz addig, amíg nem tükrözted, majd beállítasz egy másik irányt. Addig kell kísérletezni, míg jó nem lesz. :)
Már csak annyi van hátra, hogy a rögzítő szegecseket elkészítsük. Ezek egyszerű hengerek lesznek. Készítsünk is egy hengert (Create > Polygon Primitives > Cylinder), majd méretezzük át, forgassuk el, helyezzük el a megfelelő helyre. Lásd az alábbi képen.



Ezeket a szegecseket nagyon egyszerűen tudjuk másolni, csupán duplázni kell őket (Edit > Duplicate). Helyezzünk el hármat ezekből a szegecsekből egymástól egyenlő távolságra. Ezzel el is készült a kés modellünk. :) Én a képen kiszíneztem, hogy jobban lehessen látni a végeredményt.

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]