Total Conversion Fórum Total Conversion BASH Account System
     
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Hírek Tutorialok Generátorok
Fűrész készítése
Első lépésként elkészítjük a fűrész élét. Egy kockát készítünk, amit a kívánt méretre igazítunk.
Ezután a Channel Box/Layer Editor fület lenyitva megkeressük a polyCube1 modellt a listában, majd rákattintva lenyitjuk a kocka felosztás tulajdonságait, majd beállítjuk a kocka felosztását.
Én a Subdivision Width értéket 40-re állítom.

Ezt követően meg kell csinálni, hogy a fűrészünk dőlt legyen. Azonban ezt nem lenne egyszerű, ha minden egyes vertexet egyesével kellene beállítani. De van jobb megoldás. A Modeling fület lenyitva át kell váltanunk Animationre. Válaszd ki a modelled, majd Derform > Create Lattice. Ha ezzel megvagy, jelöld ki a modellt és a Latice „keretet”, majd a szerkesztő ablakban, a modell területén kívül tartsd lenyomva a jobb egér gombot, és húzd az egeret a Lattice Point gombra. Ekkor a modell 4 sarkán lila pontok jelennek meg. A fűrészed végén lévő felső pontokat válaszd ki, majd a mozgató eszközzel húzd közelebb az alsó pontokhoz. Látni fogod, hogy alakul a modell dőlésszöge. Ezt tetszésszerűen állítsd be.



Ha beállítottad, akkor a fűrész alján lévő összes pontot válaszd ki, és a méretező eszközzel alakítsd „élessé”. Az alábbi képen láthatod az eredményt.



Most pedig el kell tüntetnünk a Lattice pontokat. Ehez annyit kell tenni, hogy ki kell jelölni a modellt (CSAK A MODELLT!), majd Edit> Delete by Type> History.
Következik a fűrész fogak kialakítása. Ehhez fontos, hogy felső nézetben legyünk. Panels> Orthographic> top. Szerkesztő ablakban jobb egérgombot tartsd lenyomva a modellen, majd Vertex gombra húzd az egeret. Ha ezzel megvagyunk, kettessével ki kell jelölni a vertexeket.



A kiválasztott vertexeket a mozgató eszközzel kell mozgatni, hogy megkapják a jellegzetes fog formákat.



Ha megvagyunk, váltsunk vissza Object mode-ba. (Jobb egérgomb a modellre, majd Object mode)
A fűrész lapjának végére még csinálhatunk egy lyukat is, ezzel szebbé tehetjük kicsit a modellt. Ehez készítenünk kell egy hengert, amit akkorára méretezünk, amekkora lyukat szeretnénk. Oda igazítjuk, ahol szeretnénk a lyukat.



Majd ki kell választanunk a fűrész lapját, majd a hengert. A sorrend nagyon fontos! Ezt követően Polygons> Booleans> Difference.



Ezzel el is készült a fűrész lapja. Jöhet a markolat.
Ehhez készítünk egy kockát, amit akkorára méretezünk, amekkora markolatot szeretnénk. Következő lépésben a kockát fel kell osztani, méghozzá a Subdivision Depht értéket 4-re állítani.



Majd a megfelelő vertexeket elmozgatva az alábbit kapjuk.



Ezután a markolat részt kell kivágnunk. Ehhez ismét csak a Boolens> Difference fogom használni. Egy kockát készítek, amit a helyére illesztek, méretezem, majd kivágom belőle. Én ezt kaptam:



Egy kis esztétikai fogást belevihetünk egy kis vertex mozgatással.



Most pedig kicsit körbe kell vágni a modell széleit. Ez majd az élsimításnál lesz lényeges. Ehhez top nézetbe kell mennünk, majd az Edit Polygons> Cut Faces Tool eszközt kell használnunk. A modell széleit kb azonos távolságban kell vágni. Ha vágás előtt lenyomod a Shift-et, és nyomva tartod, akkor fixen tudsz vízszintes illetve függőlegesen vágni. Ha sikeresen használtad, hasonlót kell hogy kapj:



Ezt mind a négy oldalával meg kell csinálnunk. Az én eredményem alább látható.



Ezt követően az élsimítás maradt hátra. Ezt a Polygons> Smooth eszközzel hajthatod végre.
  • Megjegyzés: Ha a Smooth eszköz melletti fekete kis kockára kattintasz, akkor elérheted az eszköz finombeállítását. Ez a legtöbb eszköznél elérhető. A Smooth-nál két lényegesebb simítási lehetőség van. Középpontú, illetve Lineáris. Ehhez a modellhez előnyösebb a Lineáris élsimítást választani.

Ezzel el is készült a fűrész modelled!

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!

g4ngszt3r
2013/05/14 19:46
@SkinHead SS: - Gratulálok, én is csipem a rap-et, de ennek mi köze az oldal működéséhezWhat?

SkinHead SS
2013/05/14 18:56
Itt a helyem!Grin [Link]

spencer000
2013/05/14 16:57
@g4ngszt3r: - Kíváncsian várom, a fejleményeket.

g4ngszt3r
2013/05/14 10:12
@spencer000: - Lesz itt újdonság... Kezdetnek itt vagyok én :$ ... de nyugalom, elindultunk...

spencer000
2013/05/14 10:06
A lénnyeg, egy olyan csapat aki alkotna vmi okosságot, mert az, hogy a régi TC Fórumról a tutokat átpakolta PetX az új forumra, és 1-2 ember aki eddig is kérdezett, vagy írt a forumba ezután is megteszi, azon kivül semmi nem lett másabb az új forummal. Ameddig nem látja aki idejön, hogy van értelme ezzel foglalkozni, nem lesz semmi.

g4ngszt3r
2013/05/14 09:59
@spencer000: - Legközelebb amennyire lehetséges, egy üzenetben küld el a mondanivalód Smile Kicsit csakorlom a moderátorkodást Smile

spencer000
2013/05/14 09:51
Egy modellező már tuti lenne Grin Csak elkezdeni kell, csatlakozok lennének tuti, csak ha nem kezdi el a fene se, abból sok nem lesz.

spencer000
2013/05/14 09:50
Sztem a TC, ott vesztette értelmét, amikor a sok "modder"-nek elég volt az, hogy valahonnan szerzett módot, átírta, és azt tette fel szerverére. Ez gyakorlásnak egész, jó de ebből mod nem lesz. Szerintem elég lenne, egy olyan csapat akik, ha hétköznap nem, de hétvégén össze ül, és csinálják a modokat, nincs minden veszve ez tuti, ha egyszer sikerült miért ne sikerülne újra.

g4ngszt3r
2013/05/10 16:18
@Randall: - És arra gondoltál amire én... És persze, hogy a tutoriálból várják csodát, mivel ez már egy másik generáció... És ameddig nem tud valaki egy épkézláb módot magától írni, egyedi módot se várj. Comprende, amigo? Grin

Randall
2013/05/10 12:22
@g4ngszt3r: - mondom én... Grin A tc alapból egy modder csapat volt, és amíg készültek a modok, addig volt is élet. Ehelyett most mindenki a tutorialoktól várja a csodát, amik senkit sem érdekelnek. Ide nem új oldal kell, hanem egyedi modok. És amíg nincs ember az elkészítésükhöz, addig nincs is miről beszélni.

g4ngszt3r
2013/05/09 15:57
@Randall: - Ha arra gondolsz amire én, akkor nagyjából értem. Szabadfordításban pedig persze teljes átalakítást jelent... Úgy általában szerintem meg a totalconversion ( tc ) már az egész oldalt, módkészítést, pályakészítést, "szemléletet" magába foglalja. Legalábbis magyar viszonylatban. Smile Uff, szóltam OK

Randall
2013/05/08 10:55
Szerintem sokan félreértelmezitek, hogy mi is a TC valójában Grin

Szendvics
2013/05/08 01:53
Hát de tudod az oldal kell valakinek feleslegesen dolgozni meg... amúgy akkor üdv a fedélzeten már ha van ilyen Grin

g4ngszt3r
2013/05/07 11:48
@Szendvics: - Most úgy konkrétan az oldalra gondoltam. Grin De ez még várat magára, mostanában nem sokat vagyok gépnél. Igazán megkaphatnám már a névszínezést PetX Grin

asus89
2013/05/06 20:05
Csináltam Cod2Radiant telepitőt,raktam bele pár hasznos programot:cod2wpsettings, dds2iwi,iwitodds,EGTMapFX GSC,IWI_X_DDS_HUN,XModelE xporter_HUN,Tom_IWIViewer cod,2compiletools_compile bsp,modelshots v1.1.ezek találhatók a Bin [URL] meg találhatod a Minden programban [URL]