9. Tömbök (vektorok, array) - randallra vár a szinezése |
A tömbök(más néven vektorok, vagy angolul arrays) egy különeges változó típus. Igazából több változót tárol magában, amikre "kulcsokkal"(azonosítók) hivatkozhatunk. Legegyszerűbben úgy képzelhetjük el, hogy van egy fiókos szekrényünk, ez a tömb. Az egyes fiókokra rakunk egy cimkét és ráírjuk a nevüket(ezek a kulcsok). És az egyes fiókokba tudunk ezt azt tárolni(ezek az adatok). Ha így egy kicsit homáylos a dolog, akkor a példákból remélem megérted:)
main(){ tomb = 0; //tömb létrehozása tomb[0] = "Hali"; //a tomb vektor 0 kulcsú elemének adtunk értéket tomb[1] = 1123; //a tomb vektor 1 kulcsú elemének adtunk értéket tomb["kulcsocska"] = "Hály mindenkinek!"; //a tomb vektor kulcs kulcsocska elemének adtunk értéket iprintln(tomb["kulcsocska"]); //kiírja hogy "Hály mindenkinek!" }
A tömböket akkor szoktuk használi, ha valaminek az összetartozó értékeit akarjuk tárolni. Pl egy játékos nevét, öléseit, halálait, azonosítóját.
jatekos["azonosito"] = 0; jatekos["nev"] = "^9T^7otal^9C^7onversion"; jatekos["oles"] = 19; jatekos["halal"] = 23;
Több dimenziós tömbök
Ha vissze térünk az eredeti példához(szekrény->fiók), akkor a több dimenziós tömböket úgy tudjuk elképzelni, hogy a fiókokat is felosztujuk cellákra és azoknak is adunk kulcsot. Nézzük ezt a gyakorlatban:
tomb[0][0] = "A 0. fiók 0.cellája"; tomb[0][1] = "A 0. fiók 1.cellája"; tomb[1][2] = "A 1. fiók 2.cellája"; tomb[2][0] = "A 2. fiók 0.cellája";
Ehhez egy kis táblázat:
0 1 2 0 A 0. fiók 0.cellája A 2. fiók 0.cellája 1 A 0. fiók 1.cellája 2 A 1. fiók 2.cellája
A több dimenziós tömböket felfoghatjuk úgy is, hogy tömb a tömben.
Forrás: http://www.modsonwiki.com/ Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|