5. Függvények - randallra vár a szinezése |
A függvények eljárások, program részek. Minden függvényt így kezdünk:
fuggveny_neve(bemeno_parameterek){
}
A függvény nevére ugyanaz vonatkozik, mint a változókéra. A bemenő paraméterekről kicsitt később. Minden pálya betöltésekor alapból csak a pályanév.gsc main() eljárása fut le, a többi csak akkor ha hivatkozunk rájuk a mianben.
Akkor kezdjünk is el scriptelni függvényekkel! a pályanév.gsc-be írjuk bele ezeket a sorokat:
main() { szam_1 = 3; szam_2 = 4;
szamok_osszege = osszead(szam_1, szam_2); // most 7 szamok_szorzata = szoroz(szam_1, szam_2); // most 12 }
osszead(elso, masodik) { osszeg = elso+masodik; // tehát 3+4 return osszeg; }
szoroz(elso, masodik) { szorzat = elso*masodik; // tehát 3*4 return szorzat; }
Mit is csináltunk? Létrehoztunk két változót(szam_1 és szam_2) és értéket adtunk nekik(3-at és 4-et). Majd létrehoztuk a szamok_osszege változót, az osszead függvénynek átadta a szam_1 és szam_2 változót és felvette a függvény visszatérési értékét. Hasonklóan így csináltunk a szamok_szorzata változóval. Lentebb leírtuk mi is az az osszead és szoroz függvény. Az elso és masodik bemenő paraméterek, amit a függvényen belül használunk. Az osszead függvényben létrehoztuk az osszeg függvényt és a két bemenő változónak asz összegét adtuk neki, majd a függvény kimenetére adtuk a return parancsal.
A bemenő paraméterekre azért van szükség, mert egy normál változót csak egy függvényen lehet használni. Pl.:
main(){ a_valtozo = 23; masik_fuggveny(); }
masik_fuggveny(){ valami = 2 + a_valtozo; //az eredmény 2 lesz mivel az a_valtozo a main függvényben van léátrehozva, és ez a függvény nem látja }
Forrás: http://www.modsonwiki.com/ Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|