3. Változók - randallra vár a szinezése |
A scriptelés folyamán, fontos szerepet játszanak az adatok(pl a játékos neve, poziciója), ezeket változókban tároljuk. A változóknak 3 fő típusa van:
•szöveg •szám •objektum Változók értékadásának szintaktikája:
valtozoneve = ertek;
A változók neve csak az angol ABC betűíből, számokból és _ karakterből állhat, és számmal nem kezdődhet.
Példák:
main() { szam = 5; szoveg = "Haligali!"; objektum = getEnt("objektum", "targetname");
iprintln(szam+2); // kiírja, hogy 7 iprintln(szoveg); // kiírja, hogy Haligali! objektum hide(); // elrejti a objektum nevű objektumot }
Egy változót alap esetben csak a függvényen belül lehet használni(lokális), ha szeretnénk hogy a többi függvény is hozzá tudjon férni, akkor elé kell írnunk hogy level ezzel globális változóvá tettük.
Példák:
main() { level szam = 5; level szoveg = "Haligali!"; level objektum = getEnt("objektum", "targetname"); masodik(); } masodik() { iprintln(level szam+2); // kiírja, hogy 7 iprintln(level szoveg); // kiírja, hogy Haligali! level objektum hide(); // elrejti a objektum nevű objektumot }
Ha nem lenne ott a level olyan hibát írna ki, hogy ismeretlen változó.
Forrás: http://www.modsonwiki.com/ Fordította, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|