1. Alapok - randallra vár a szinezése |
A script egy programsor, amit a játék fog értelmezni, tehát scriptelni = programozni. Épp ezért előnyt jelent, ha már tudunk valamennyire más nyelveken programozni. A CoD2-es scriptfájlok kiterjesztése .gsc, és 3 mappában találhatjuk meg őket. SP /main/maps MP /main/maps/mp Játékmenet /main/mp/gametypes
Írásához elég egy egyszerű jegyzettömb, de használhatunk olyan programokat is amiknek van színkiemelő funkciója(Notepad++). Figyelnünk kell arra, hogy a fájlokat .gsc formátumba mentsük el és ne .txt-be. A scriptek csak akkor kerülnek beolvasásra, ha valamelyik másik beolvassa őket. A pályáknak van egy alap gsc fájlja(pályanév.gsc), ezt a jaték magától beolvassa, és a bennük lévó main() függvényt végrehejtja, de ha saját scripteket szeretnénk futtatni akkor be kell olvastatni az alap gsc-ben. Pl.: a pályánkon szeretnénk a maps\mp\_load.gsc-t szeretnénk futtatni(ebben van pl az aknamező scriptj), akkor a pályanév.gsc-be ezt kell írni: main() { maps\mp\_load::main(); }
Figyeljük meg, hogy nem írtuk a _load után hogy .gsc!
Elmentjük a maps/mp/ mappába és ha kipróbáljuk a pályát észrevehetjük, hogy rengeteg alap funkció működik már a pályán(pl aknamező). Forrás: http://www.modsonwiki.com/ Fordíttotta, átírta: Ksisu - TotalConversion.hu |
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned!
|
|
|